CAN COLL – Sortida de camp

Les classes de P4 i P5 hem fet una sortida de camp molt interessant. Ens feia il·lusió fer aquesta sortida de camp a Can Coll (Collserola, Barcelona). Volíem aprendre moltes coses del medi natural. Can Coll, una antiga masia del segle XV, prop de Cerdanyola del Vallès, és un espai dedicat a l’educació ambiental. La finca de Can Coll és molt gran; té dues-centes hectàrees de bosc i conreus. També hi ha una granja amb animals, un hort, una bassa molt gran, vinya i arbres fruiters. En aquest espai hem pogut observar moltes coses del medi natural. Continua llegint

ELS GRILLS – Projecte d’aula

Els nens de la classe de LES BALENES formen un grup amb inquietuds, curiós i amb ganes d’aprendre. Un bon dia van decidir que volien aprendre coses dels grills. Per poder-los observar calia, per tant, tenir-los ben a prop; dins la classe. Així seria més fàcil aprendre coses d’aquests insectes. Continua llegint

POSEM A PUNT L’HORT PER PLANTAR

La classe de 2n de l’escola hem posat a punt la terra de l’hort per poder plantar.

Cliqueu la fotografia per veure com ens ha quedat.

SETMANA DE LA CIÈNCIA 2017

Del 13 al 17 de novembre i per celebrar a l’escola la setmana de la ciència, els alumnes de cicle superior vam anar a fer un taller de robòtica a la Universitat Pompeu Fabra. Vam disfrutar de valent com podeu veure a les fotos.

També vam organitzar un concurs de robots.

L’èxit va ser impressionant. N-hi havia de tots colors, mides i materials. Mireu les fotografies clicant la foto

Cloenda Agenda 21 2016

Avui s’ha celebrat la cloenda d’aquest curs de l’Agenda 21.
Els representants de l’escola han estat 4 alumnes de 3r: el delegat i subdelegada i els dos voluntaris de la comissió d’alumnes d’Agenda 21.

Hem fet tallers relacionats amb el canvi climàtic i finalment ens han regalat una cabana de canyes que hem construit en un dels tallers. Gràcies Investigació Canyera!

Ens agrada molt ser una escola Agenda 21!

Publicat dins de A21 | Deixa un comentari

LA SETMANA DE LA CIÈNCIA A L’ESCOLA

Del 13 al 20 de novembre l’escola va participar en la setmana de la ciència que aquest any estava dedicada a la llum i al sòl.

Vam voler que aquesta setmana els horts fossin ben visibles per totes les persones de l’escola i és per això que en vàrem instal·lar un al vestíbul per fer créixer planter que mes tard els alumnes de 2n, plantarien als horts d’exterior.

IMG_20151118_143616

Els alumnes d’infantil varen poder comprovar que els passa a les plates si no els arriba la llum del sol  o bé els falta aigua.

IMG_20151118_143426 IMG_20151118_143444 IMG_20151118_143509 IMG_20151118_143515

I els mitjans i gran varen participar en el tercer concurs de ciència de l’escola. Totes les preguntes estaven relacionades amb el sòl i la llum i aquest any va ser força renyit.

Dues classes obtingueren el premi a la participació : la classe de 4t i la classe de 3r i tres alumnes de 6è en Youssef, en Zineddine i la Rajaa varen  guanyar el concurs.

Felicitem a tots plegats per la feina  feta!

LA COLLITA DE TOMATES

Aquest curs vam poder plantar les tomateres mes aviat que el curs passat i com que el temps ens ha acompanyat…
Mireu mireu el resultat

Ah tambe , com podeu veure a les fotografies tenim els carbaçons ben florits

EXPERIMENT DE “LLUNES DE GALETES”

La classe de  3r amb la mestra de pràctiques, la Laia, han fet un experiment molt senzill a l’aula de ciències sobre la lluna.

Gràcies a unes galetes Oreo han representat les diferents etapes de la lluna (Creixent, Minvant i la Lluna plena).

CIMG7498

CIMG7520

CIMG7530

CIMG7524

CIMG7514

CIMG7527

“La Laia ens va donar les galetes per menjar, si ens portaven bé”      Kawtar 3r.

Quina manera d’aprendre tan dolça!!

CIMG7532

LES PRIMERES MADUIXES AL JARDÍ VERTICAL

Les primeres maduixes del nostre jardí vertical, ja han començat a madurar. Mireu quin goig que fan!

IMG-20150420-WA0000 (1)

IMG-20150420-WA0001

IMG-20150420-WA0002

Sabeu que a casa vostra podríeu fer créixer maduixes en un test?
Pels qui estigueu interessats en provar-ho, podeu consultar el bloc: picaronablog.cat. de l’Ester Casanovas. Hi trobareu resumits de manera força clara els passos que heu de seguir .

Pels qui us animeu, aquí teniu l’enllaç:

L’ECLIPSI

El divendres 20 de març va ser un dia especial per als alumnes de cicle superior, ja que vàrem tenir l’oportunitat de poder veure “un eclipsi de sol“. Esperàvem el dia amb nerviosisme des del dia  que a l’escola havien arribat aquelles ulleres especials que ens permetrien veure’l en tota la seva magnitud.

Vàrem patir una miqueta ja que el dia es va llevar amb unes nuvolades que ens feien tèmer el pitjor. Estàvem preparats, els alumnes de 6è a la terrassa de dalt de l’escola i els de 5è a la platja del Somorrostro i de cop un crit:

Ha sortit el sooool!

Les fotografies ho diuen tot:

A la platja hi havien instal.lats uns quants telescopis amb uns filtres especials per poder mirar l’eclipsi millor i fins hi tot alguns portaven una càmera incorporada per poder fer fotos. Mireu-ne algunes:
IMG-20150320-WA0008 (1)

IMG-20150320-WA0008

IMG-20150320-WA0009

Mes tard els nois i noies de 6è han fet uns treballs que ens han ajudat d’acabar d’entendre què era un eclipsi de sol i perquè es produïa. aquest és el resultat.

IMG-20150320-WA0006IMG-20150320-WA0005IMG-20150320-WA0003

Publicat dins de General | 4 comentaris