Petits científics: OBSERVACIÓ DE MICROBIS

DIA INTERNACIONAL DE LA DONA CIENTÍFICA (11 de febrer)

L’11 de febrer d’enguany s’ha celebrat el Dia Internacional de la Dona Científica. Des de l’escola hem volgut fer un homenatge a les dones científiques de tots els temps amb un projecte d’observació de microbis. El projecte s’ha desenvolupat conjuntament amb els dos grups de P5. Aquest projecte s’ha desenvolupat en jornades diferents i ha passat per diverses etapes.

MARE CIENTÍFICA: La nostra convidada
Hem convidat a una mare científica, la Dra. Rebeca Fernández, que treballa en un laboratori com a biòloga. Ens ha fet una xerrada introductòria i ens ha explicat en què consisteix la seva feina com a científica i quins són els materials que fa servir.
Materials que es fan servir en un laboratori

També ens ha explicat que, al llarg dels anys, hi ha hagut moltes dones que han fet descobriments que han tingut un gran impacte en les nostres vides. Aquestes són alguns exemples de dones científiques:
Exemples de dones científiques

ENS FEM PREGUNTES
• Què és un científic? (Mot que la majoria d’infants desconeix)
• Com ens l’imaginem?
• Quina és la seva feina?
• Quins materials es fan servir al laboratori?
• D’on surten les medicines?

Un científic és la persona que intenta conèixer com funcionen les coses, es fa preguntes, observa amb curiositat, pren notes, fa experiments, etc. Quan ens sentim malalts anem al metge i ens recepta medecines. Hi ha científics que experimenten al laboratori per trobar medecines que curin les malalties. Louis Pasteur, per exemple, va ser l’inventor de la vacuna.

PASSEM A L’ACCIÓ (Galeries de fotos)
Galeria: Observació encuriosida
Galeria: Fem de científics
Galeria: Observació de les plaques de Petri
Galeria: Observació amb un microscopi a l’aula de ciències
Galeria: Disfressats de científics, bacteris i microbis

ELS CIENTÍFICS (Descripció de l’experiència)
Després d’aquesta experiència, repassem, reflexionem i responem -ara amb més precisió- a les preguntes inicials.
Els científics:
• Fan experiments
• Porten bata blanca
• Es posen ulleres
• Necessiten pensar molt
• Fan servir el microscopi
• Treballen amb tubs d’assaig
• Observen coses
• Escriuen el que veuen
• Estudien molt
S’observa que les respostes reflecteixen el contingut de la xerrada inicial. Els infants estan molt interessats a saber coses del cos humà: com és, com funciona, la importància de l’alimentació, etc. Per tant, es decideix continuar treballant aquesta temàtica.
Per finalitzar el projecte els infants fan un dibuix de com s’imaginen la feina d’una científica en un laboratori. Aquí hi ha una mostra …
Galeria: Mostrari de dibuixos

L’avaluació d’aquesta experiència és força positiva. Els nens han mostrat molt d’interès i s’han engrescat en un tema que els era desconegut.

Fonts d’Informació
Art Blume, S.L., Okido, Thames and Hudson Ltd. (2012). De la cabeza a los pies: mi libro del cuerpo. Barcelona: Art Blume, S.L.

Oller, M. (2014). El cos humà: Aparell respiratori, digestiu, locomotor. Els 5 sentits. El cervell. Hàbits saludables. Rescatat, 18 de març 2018, de: https://www.youtube.com/watch?v=7y3ykAn3oVQ

Aquest article ha estat publicat en General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *