Dia per la conservació de la capa d’ozó (16 de setembre)

“Al llarg de més de tres decennis, el Protocol de Montreal ha fet molt més que reduir el forat de la capa d’ozó, també ens ha demostrat com la governança ambiental pot donar resposta a la ciència i com els països poden fer front junts a una vulnerabilitat compartida. Faig una crida a fomentar aquest mateix esperit de fer front comú per una causa i, especialment a exercir un major lideratge ara que ens esforcem per aplicar l’Acord de París sobre el canvi climàtic i per posar en marxa les ambicioses mesures en aquesta esfera que amb tanta urgència necessitem adoptar “. – Secretari General, António Guterres
Evitar l’esgotament de la capa d’ozó.

El cel de Tennessee (EUA)

La capa d’ozó és una franja fràgil de gas que protegeix la Terra dels efectes nocius dels raigs solars, contribuint així a preservar la vida al planeta. No obstant això, la utilització durant anys de certs productes químics la van danyar, posant en perill la nostra pròpia existència i la de la resta d’éssers vius del planeta.

Un esforç internacional conjunt ha permès l’eliminació i reducció de l’ús de substàncies que esgotaven la capa d’ozó, ajudant no només a protegir-la per la generació actual i les venidores, sinó també a millorar els resultats de les iniciatives dirigides a afrontar al canvi climàtic. Aquests esforços han protegit així mateix la salut humana i els ecosistemes reduint la radiació ultraviolada del sol que arriba a la Terra.

PREGUNTES:

1 Què és la capa d’ozó?

2 Per què és tan important la capa d’ozó per a la Terra?

3 Busca informació sobre el protocol de Montreal i explica el que es pretén aconseguir.

4  Què és el canvi climàtic i quins efectes produeix al nostre planeta?

5  Al primer paràgraf, el text parla de l’Acord de París, a què es refereix?

Joc tradicional de l’India

Four Corners

Quatre racons és un joc sovint jugat per nens de primària. Es designen quatre cantonades, i un jugador és triat com a “ell”. Els jugadors restants han d’intercanviar racons sense ser atrapats per “ell”. Si un jugador és capturat per “ell” o no té una cantonada lliure per quedar-se, es converteix en “ell”.

Resultado de imagen de four corners game

Dog and the Bone

El joc consisteix en dos equips, i un objecte com una ampolla o un mocador, etc., que es designa com a “os”. Un jugador de cada equip s’aproxima i intenta prendre l’os (situat al centre del joc àrea) de tornada al seu equip. El jugador que no pren l’os ha de sortir del joc. Jugat per: dos equips de 5 a 10 membres cada un.

material: mocador.

Imagen relacionada

Pithu

Un joc molt popular entre els nens a l’Índia alhora. Es tracta d’una pilota i un munt de pedres planes (que estan apilades unes sobre les altres). Un membre d’un equip llança la pilota a la pila per colpejar les pedres. L’equip, a continuació, intenta restaurar la pila de pedres mentre l’equip contrari (conegut com els batejadors) els llança. Si la pilota toca a una persona, el seu equip continua sense ell. Jugat per: dos equips, qualsevol nombre de membres.

Material:pilota i pedres.

Resultado de imagen de Lagori or Pithu game

 

A mi m’agrada el PITHU.

Consell de Nois i Noies de l’Hospitalet

Introducció:

El Consell de nois i noies és un projecte sobre com millorar la nostra ciutat.Les nostres companyes (Maryam Bitar i Nuria Galarza) de la classe 3r d’ESO ens han explicat que han fet.

Pregunta Número 1: 

Sabem que a l’alcaldesa li interessa la opinió dels estudiants. Sabeu quin és el nom de l’alcaldesa d’Hospitalet de Llobregat?

-El nom de l’alcaldesa d’Hospitalet de Llobregat és Nuria Marín. Però no l’hem conegut personalment.

Pregunta Número 2:

Us agrada ser coselleres?

-Nuria: Si 

-Maryam: Si 

Pregunta Número 3:

Què és Geocaching i que fem amb això?

– Geocaching significa capturar una cosa particular que amaguem en una ciutat. Hi ha una aplicació en què les persones intenten trobar una cosa concreta a tot el món.

L’objectiu és conèixer bé la ciutat per a poder detectar aspectes a millorar.

Pregunta Número 4:

Quines idees teniu per millorar la ciutat?

-Idees per millorar la ciutat, estem buscant un lloc a la ciutat per construir un edifici per als joves, d’aquesta manera es poden proposar alternatives interessants d’oci per als joves a un lloc atractiu.

Autora:

Fatima Akhtar

Aula d’Acollida #AABellvitge

Merlí, capítol 24 (Zizek)

LINK: http://www.ccma.cat/tv3/alacarta/merli/merli-zizek-capitol-24/video/5632204/


PREGUNTES:

1 Zizek parla sobre l’amor, com hem d’estimar segons ell?

2 Per què s’ha enfadat el Pol amb la Tània?

3 Què pensa Zizek sobre la veritat?

4 Explica què opines sobre l’actitud que està tenint la mare del Marc i què pensa el Marc sobre això.

5 Explica què passa entre el Gerard i la Oksana.

6 Per què plora el Marc?

7 Què li aconsella el Bruno al Pol?

Jocs tradicionals: virolla

És un dels jocs de carrers més populars a tot Colòmbia. Consisteix en una virolla que és girat amb corda que es lliga al voltant del seu cos abans de ser llançat.
Els jugadors de virolla competeixen en contra de els altres en demostrar trucs difícils com la muntanya russa, el redoblament de tambors i la escala al cel, entre altres.

Jocs tradicionals d’Andalusia.

LA GALLINETA CEGA



Organització: Un la queda amb els ulls tapats per un mocador, la resta es col·loca al seu voltant.
 Material: Un mocador.
 Desenvolupament: A qui la resta se li dóna diverses voltes mentre cantem la cançó oficial del joc: "Gallineta cega, què se t'ha perdut ...". Després d'això ha d'intentar agafar a un dels seus companys i ajudant-se del tacte endevinar qui és. Si ho endevina canviarà de rol amb el company assolit, si s'equivoca el monitor triarà al company que li passarà.
 regles: - No podem sortir-nos d'un espai determinat per facilitar-li el treball a què la queda. - A qui es deixi agafar-se li s'eliminarà per fer trampes.



jocs tradicionals de l’Ecuador(noelia)

El joc de l’aigua de limó consistex en agafarse de les man y girar mentres el líder canta:

aigua de limó

anem a jugar

el que es queda sol

sol et quedaras

al  final de la cançó,el líder diu un numero i els nen tenen que fer grups de dit numero,el nens que no aconsegueixin incloure en ningun grup es descalificat.

la ceba

el primer participan en seu en el pis i se subjecta fortament a un fanal l seguent participant s’asseu darrere del primer i es subjecta amb força a l’esquena d’aquest,el altres participants hauran de fer el mateix.Un dels jugadors n quedara lliure i aquest haura d’intentar separar els altres,pelant les capes d’humans com si es tractés d’una ceba.