L’alumnat de primària ha realitzat un taller de fang en l’Àrea d’Educació Artística: visual i plàstica. Aquestes són les cases que han creat; juntes, semblen un petit poble!!
Arxiu mensual: abril de 2016
Construïm un xilòfon amb aigua
Dins l`àrea de medi en el projecte d’aquest trimestre, els alumnes de cicle superior han decidit fer diferents tipus d’experiments a l’aula.
Hem començat amb el disseny d’un xilòfon amb vasos, aigua i temperes de colors.
En acabar, hem pogut observar que funciona! Ha estat a partir d’aquí que han decidit interpretar la cançó “3 i 3 i 3 fan 9” davant els companys i companyes de l’escola.
Bicicletada fins als 9 salts
EXPERIMENTEM RECICLANT; TREBALLEM LES EMOCIONS
Els/les alumnes de P3 fins a 6è de l’escola Abat Ruera han fet una activitat de plàstica tot treballant les emocions que sentien al caure’ls pintura sobre un plàstic reutilitzat. Finalitzada la sessió, han comparat el degoteig de la pintura amb el soroll de la pluja, imaginant que plovia aigua de colors!
TROBADA DELS ARTISTES (19-4-2016)
El passat dimarts vam celebrar a l’ Espluga Calba aquesta trobada i la Diada de Sant Jordi 2016. Com que som molt artistes, vam fer titelles sobre la festivitat i danses corresponents.
També com diu la tradició vam tenir una activitat relacionada amb els llibres i la lectura;ens va visitar una escriptora: la Maite Carranza. Vam llegir els seus llibres, ” Filomena picalapota”, ” Maurici serrellsuat” , ” Victor i els Neardentals ” i “Els set cavernícoles contra les pintures del diable”.
A més a més, vam visitar la fàbrica tèxtil ” John Fhil” d’ aquesta localitat. Vam aprendre molt sobre una fàbrica i sobre aquest sector. Van ser molt amables i generoso ja que ens van obsequiar amb un producte seu.
Per finalitzar la celebració, ens vam fer unes fotos de record, de Sant Jordi, princeses i dracs……!!!!!
Bicicleta pels voltants de l’Espluga Calba
Els i les alumnes de l’escola Porcel de Cervera vam gaudir d’una tarda diferent. Aprofitant el bon temps i els paratges naturals que ens ofereix el nostre entorn, els nens i nenes d’Educació Primària vam realitzar una sortida en bicicleta acompanyats pels mestres d’Educació Física.
Jornada Esportiva a Mollerussa
Nosaltres ( els/les alumnes de C. Superior)que ens apassiona l’ esport, la seva pràctica, les relacions socials que fem i els llocs que ens permet conèixer, hem gaudit per segon any consecutiu d’una jornada esportiva a la capital del Pla d’ Urgell.
Aquí en teniu un petit tastet
Menció Especial Mans Unides
Sortida comarcal al Cogul
A l’Espluga Calba ens va visitar …. un gran dibuixant
Dijous passat vam rebre la visita de la srta. Laura i del seu tiet l’Antoni. Ens va fer molta il.lusió ja que aquest curs ens ha regalat grans dibuixos que han donat color a les nostres festes de nadal, carnestoltes i quaresma. I per suposat ens ensenyar com dibuixar un drac, un sant Jordi i una princesa!! És genial!!!
Nosaltres també teniem una sorpresa: un àlbum de dibuixos de tots els alumnes de l’escola.
Va ser una visita molt emocionant i divertida!
Laura esperem que et milloris aviat!!! Petons!











