SORTIDA A LA NEU

El passat 11 de febrer vàrem marxar de la plaça de Bot, per anar a Tuixent a esquiar.
Ens paràrem en un “Bon Àrea” i vam berenar i després continuàrem el viatge cap a Tuixent.
Quan ja havien arribat a Tuixent descarregàrem les maletes i ens instal•larem a les habitacions. Vam sopar, i desprès baixarem al carrer a fer una guerra de neu. Quan ja estàvem ben remullats i gelats pujarem a dormir, perquè a l’endemà teníem que aixecar-nos aviat, i així va ser a l’endemà ens van separar en dos grups, i ens van ensenyar a posar-nos els esquís i començarem a esquiar. Cap a les dos vam dinar, quan vàrem pair el dinar, un grup es va quedar a fer l’iglú i l’altre grup va anar a caminar en raquetes, i desprès ens van intercanviar vam tornar al poble tots suats i ens vam dutxar i també vam anar a una botiga a comprar un record i desprès vam sopar i per la nit vam anar a la discoteca i vam jugar a futbolí, “ossets” i billar fins aproximadament les 12:30 de la nit i ens en vam anar a dormir. L’últim dia vam esquiar fins aproximadament la 1:30 i vam baixar al poble i vam agafar les maletes i agafarem l’autobús i aproximadament a les 8:45 va tornar a Bot.

Cecília 5è, Ana 5è i Jasmina 6è de BOT

ENDEVINALLES

Llarg llarguet,
de fora verdet
i de dintre blanquet
que és?
(Ariadna)

El meu cos es marró,
té uns quants pèls,
i el meu nom es el cap
dit d’una altra manera.
(Claudia F.)

Sóc germana de la mandarina,
sóc una mica més gran
I sóc dolça i àcida.
(Ariadna)

Es planta i es cria a l’hort
Es de color verd
i en mengen molt els conills.
(Eric)

A la majoria de nens no els agrado,
sóc verd i sóc com un arbre.
(Claudia F.)

De dintre verdet,
de fora marronet
sóc molt pelut. Què sóc ?
(Josep)

Sóc de color tarongeta
tinc ratlles a dintre
pico molt als ulls
i tinc moltes pells. Que sóc?
(Judit)

Soc de color marró,
em planten al març,
em cullen al juny.
Jo soc molt bona fregida.
Qui sóc?
(Arnau)

ALUMNES CICLE MITJÀ DE BOT

RACÓ LITERARI

VA DE COTXES…

Un cotxe parlant

Hi havia una vegada un cotxe que parlava, tenia molta por i no tenia família. Solament tenia el seu llit i al mati cantava cançons boniques. Uns xiquets el van sentir. Els xiquets es van fer amics seus i jugaven tot el dia amb ell .
I conte si es mentida serà veritat.

JOSEP VIÑA DE CICLE INICIAL DE BOT

TREBALLEM EL CORREU ELECTRÒNIC

Hola, em dic Arnau i visc a Bot. M´agrada el meu poble sobretot m´agrada pels seus camps. Bot no és un poble molt gran tot i que hi viu prou gent. Jo aquí a Bot tinc molts amics, no se tu per aquí. Bot té uns quants llocs per anar a jugar: el poliesportiu, la placeta de la font, el bancal del Caje… També tenim una ermita dedicada a Sant Josep i el Forat de la Donzella, on podem anar a berenar i passar la tarde.
Aquí a Itàlia deuen haver més llocs on anar a jugar però jo em conformo amb els que hi ha a Bot.
Vosaltres a què jugueu a l´hora del pati?
Aquí a Bot els nens solen jugar a futbol i les nenes cada dia van canviant. Bé no se que més contar-te sobre el meu poble però espero que tu em contis més del teu.

Arnau 4art. CM del CEIP Sant Blai de Bot

RECOLLIDA DE ROBA USADA

Com cada curs el CEIP Sant Blai col•labora en la recollida de roba usada .

L’associació que es posa en contacte amb nosaltres és S.O.S. Àfrica que és una organització humanitària no governamental que promou la solidaritat i la justícia particularment en el continent africà.

Gràcies als donatius l’organització pot complir els seus objectius, la rehabilitació d’hospitals i escoles, sosteniment d’orfelinats, provisió de material escolar, enviament de roba usada i construcció d’infrastructures.

La campanya de recollida de roba permet promoure canvis en els costums de les persones del primer món en quant a una major protecció del medi ambient i del desenvolupament d’una mentalitat ecologista, que exigeixen, cada dia el reciclatge de la major part possible dels materials que es produeixen, permet també, recaptar fons per a les activitats i projectes de l’ONG.

La roba usada arreplegada és sotmesa a classificació. Part de la roba es dóna col•lectius amb necessitats urgents, l’altra part es ven per finançar projectes de millora de condicions de vida, adquisició de roba nova, enviament marítim, etc.

EL CICLE MITJÀ A LA TROBADA DE LA Z.E.R.

Els xiquets i xiquetes de Cicle Mitjà de la nostra Z.E.R. Ens ho vam passar molt bé a la Trobada del Pinell.

Ens va agradar molt que enguany el tema triat per a treballar fos L’alimentació saludable, ja que creiem que és molt important.

Dues setmanes abans de la trobada vam treballar un dossier per obtenir hàbits relacionats amb l’alimentació saludable. També vam treballar sobre un aliment energètic, la xocolata i vam confeccionar un mural la mar d’eixerit.

Quan va arribar el dia de la trobada ens vam ajuntar tots els alumnes de cicle mitjà de la Z.E.R. per realitzar dos tallers. El primer consistia en exposar els diferents treballs d’aliments de cada col·legi de la Z.E.R. I després vam preguntar dubtes als nens i nenes que exposaven.

El segon taller consistia en realitzar el nostre propi menjar. Un entrepà en forma de cocodril. Intentant afegir-li els tres tipus d’aliments que havíem treballat.

Per finalitzar la trobada vam tenir un espectacle molt divertit, on tots ballàrem i cantàrem una bona estona.

Va ser un dia molt intens i divertit a la vegada. Fins l’any vinent!!!

Alumnes de Cicle Mitjà del C.E.I.P. Doctor Ferran.

LA XOCOLATA

Per a la trobada de Z.E.R. que es va realitzar al Pinell, els alumnes de quart de cicle mitjà de Corbera vam buscar informació sobre la xocolata en molts llibres i a internet. Ací us deixem el resum d’aquesta activitat feta per tots a l’aula d’informàtica.

LA XOCOLATA I ELS SEUS ORÍGENS

Fa uns 2500 anys, abans del descobriment d’Amèrica per Cristòfol Colom, els maies cultivaven el cacau i amb les llavors dels seus fruits preparaven una beguda “chocola ‘k”, que en la llengua dels maies significava “beure xocolata tots junts”.

Aquesta beguda es feia amb les llavors del cacau mòlt, mel, espècies i farina del blat de moro.

Una llegenda mexicana ens diu que Quetzalcóatl (Déu dels asteques) va ser enviat a la Terra per ajudar als éssers humans i els hi va regalar la planta del cacau. El arbre va donar els seus fruits i Quetzalcóatl va ensenyar als humans com deuriem de moldre’ls i batre- los per obtindre la xocolata.

Aquests asteques utilitzaven el cacau com a moneda i ho associaven amb Xochiquetzal, la Deesa de la fertilitat.

Els frares establerts a Mèxic, després del descobriment d’Amèrica, van enviar al port de Barcelona un carregament de cacau, juntament amb la fórmula per a la seva elaboració.

El seu alt preu ho va convertir en beguda oficial dels reis i la cort espanyola.

A principis del segle XVIII(17), els espanyols van introduir aquesta costum a França. D’aquesta manera es va estendre el seu consum per Europa i es va convertir en signe de distinció i elegància.

El 1828, Conrad J. Van Houten va patentar un mètode per extreure el greix el greix dels grans de cacau i obtenir cacau en pols i grassa de cacau. Gràcies a això va ser possible fabricar les modernes rajoles de xocolata.

Daniel Peter, un pastisser suís va començar a experimentar amb la llet com a ingredient i va aconseguir un nou producte, la xocolata amb llet. Va ser assistit en el procés de llevar el contingut d’aigua de la llet per prevenir la floridura per un veí, un fabricant d’aliments per a bebés: Henry Nestlé.

En 1879, altre suís, Rodolphe Lindt, va desenvolupar un altre procés que va permetre donar a la xocolata, que fins aquesta data tenia un sabor àcid i una teixidura sorrenca, el delicat sabor i la fina teixidura que ara coneixem.

Júlia, Josep, Eli, Gemma, Berta i Joan

BALL DE CONTES

El dimarts 5 de maig , els alumnes D’Educació Infantil: P 4 i P5 de Corbera d’Ebre van anar al casal de la Fatarella per representar l’obra de teatre: “ Ball de contes”.

L’obra que van representar tracta dels diferents personatges dels contes que no estan contents del paper que els hi toca viure.

Vam xalar molt i tenim ganes de tornar a fer teatre el proper any.