TENIM VISITA A LA CLASSE DE LES TORTUGUES

Aprofitant que els xiquets i xiquetes de P4 i P5 , estem fent el projecte de les tortugues. Ens vam enterar que la tieta de la Judit ens en podia portar i explicar-nos coses perquè en sap moltes d’aquests rèptils tant curiosos.  La tieta de la Judit és diu Gemma i és de Marçà. A Marçà es troba el centre d’interpretació i reproducció de la tortuga mediterrània. L’ objectiu del centre és la conservació de la tortuga mediterrània, una espècie protegida i en perill d’extinció.

Ens va portar 5 tortugues, una de les quals era molt petita, tenia 2 setmanes de vida. Vam poder tocar-les i veure totes les seves característiques. La Gemma ens va explicar moltes curiositats de la vida de les tortugues, vam estar molt atents, vam poder fer-li preguntes i ens ho vam passar molt bé. Aprofitem a donar-li les gràcies a la Gemma.  Aquí van les fotos.

Ah, i al Centre de Marçà s’hi pot anar a visitar-lo. Podeu trobar més informació a:
http://www.turismepriorat.org/ca/que-fer/punts-interes/centre-dinterpretacio-i-reproduccio-de-la-tortuga-mediterrania

CONTE: EL TABALET

APROFITANT QUE HEM TREBALLAT EL CONTE DEL TABALET, HEM TINGUT LA OPORTUNITAT DE PORTAR A LA CLASSE UN CONILLET DE TRES SETMANES, PER PODER VEURE’L D’APROP I OBSERVAR-LO I, ADONAR-NOS DE LES SEVES CARACTERÍSTIQUES MORFOLÒGIQUES: LES PARTS DEL COS, LA PELL, TAMANY, EL PES.
AIXÒ, HA FET QUE ELS XIQUETS I XIQUETES ESTIGUESSIN MOLT MOTIVATS PER VEURE’L D’PROP I SABER FORÇA COSES D’ELL, ELS QUE HAN VOLGUT L’HAN POGUT TOCAR, COMPROVANT QUE EL SEU PÈL ERA MOLT SUAU.
HAN DISFRUTAT MOLT DE L’EXPERIÈNCIA I ALHORA DE REFLECTIR L’ACTIVITAT AL PAPER HO HAN FET MOLT BÉ.

LIMONIUM: ON VIUEN ELS ANIMALS?

AQUEST ANY HEM TORNAT A FER UNA ACTIVITAT AMB EL GRUP DE MONITORS DE LIMONIUM, QUE HAN VINGUT A L’ESCOLA I QUE ENS HAN PROPOSAT UN BON SORTIT D’ACTIVITATS RELACIONADES AMB EL MEDI QUE ENS ENVOLTA.
ELS XIQUETS I XIQUETES DE P3, P4 I P5 HEM REALITZAT UNA EXPERIÈNCIA RELACIONADA AMB ELS CARGOLS.
UN MONITOR ENS HA EXPLICAT LES CARACTERÍSTIQUES D’AQUESTS ANIMALS: LES SEVES PARTS, COM NEIXEN, COM VIUEN, QUE MENGEN. SEMPRE FENT UNA OBSERVACIÓ DIRECTA DELS CARGOLS.
TAMBÉ HEM ELABORAT UN TERRARI PER A QUE PUGUIN VIURE EN ELL I ARA JA TENIM CARGOLS A LA CLASSE.

SETMANA VERDA

LA SETMANA DEL 21 AL 25 DE FEBRER, VAM REALITZAR DIFERENTS ACTIVITATS SOBRE EL RECICLATGE, LA REUTILITZACIÓ I LA REDUCCIÓ DE RESIDUS. ELS XIQUETS D’INFANTIL VAM APRENDRE MOLTES COSES AMB LA VISITA DE LA BRUIXA PAPERERA. TAMBÉ VAM FER DIFERENTS ACTIVITATS PLÀSTIQUES AMB ELS MATERIALS DE REBUIG QUE VAM PORTAR DE CASA. PODEU VEURE UNA MOSTRA DE TOT EL QUE ES VA FER A L’ESCOLA AL BLOC.

http://blocs.xtec.cat/escoladoctorferran/la-setmana-verda/

DIA DE LA PAU

EL 30 DE GENER, ERA EL DIA DE LA NO VIOLÈNCIA I DE LA PAU I PER CELEBRAR-HO VAM DECORAR EL NOSTRE PASSADÍS AMB UN BONIC MURAL. PODEU VEURE-HO AQUÍ: http://blocs.xtec.cat/escoladoctorferran/el-dia-de-la-pau/

NADAL

Al enllaç del bloc de l’escola, podeu trobar fotos de la decoració realitzada per nadal a l’escola.
http://blocs.xtec.cat/escoladoctorferran/nadal/
També, a la revista digital de la ZER, podeu trobar una mostra del festival de nadal.
http://blocs.xtec.cat/zercorpibot/

Aqui, unes quantes fotos del festival de Nadal, aquest any els alumnes d’infantil, vam ser dimonis i angelets!

ELS FRUITS DE LA TARDOR

ELS XIQUETS DE P4 I P5 VAM FER UNA EXPOSICIÓ AL PASSADÍS DELS FRUITS DE LA TARDOR QUE VAM ANAR TREBALLANT. A P3 VAM TREBALLAR LES FRUITES DE LA TARDOR A L’AULA, VAM PORTAR:
MANÇANA
RAÏM
MANGRANA
MANDARINA
VAM OBSERVAR I MANIPULAR CADA FRUITA, VEIENT LA TEXTURA EXTERNA I INTERNA DE CADA FRUITA, TAMBÉ VEIENT ELS DIFERENTS COLORS, OLORS I, ENS LES HEM MENJAT, TOT SABOREJANT ELS DIFERENTS GUSTOS.
UN COP VAM FER AQUESTA EXPERIÈNCIA VAM REALITZAR UNA ACTIVITAT DE PLÀSTICA DE CADA FRUITA, UTILITZANT UNA TÈCNICÀ DIFERENT: COM PINTAR AMB CERES TOVES, FER BOLETES AMB PLÀSTILINA, POSAR GOMETS,..
TAMBÉ VAM FER BOSSETES D’OLOR AMB LES PELLS DE LES DIFERENTS FRUITES QUE EM ASSECAT.

LA CASTANYADA

COM CADA ANY, HEM CELEBRAT LA CASTANYADA. PODEU VEURE A L’ENLLAÇ DEL BLOC DE L’ESCOLA, LA VISITA DELS CASTANYERS I LES CANÇONS QUE VAM CANTAR.

http://blocs.xtec.cat/escoladoctorferran/la-castanyada/

PROJECTE DELS LLEONS P3

El funcionament dels projectes de treball a l’Educació Infantil es resumeix , de cara als nens/es, amb les preguntes clau següents:
1.Què volem estudiar?
2.Què hem de fer?
3.Fem-ho?
4.Com ha anat?
Cada una d’aquestes preguntes respon a un moment diferent del projecte:
FASE 1: L’ELECCIÓ
Es demana als nens/es que pensin sobre què els agradaria estudiar, treballar,descobrir, preguntar…
Després han de verbalitzar les raons per les quals els interessa aquell tema.
Un cop fetes totes les propostes,es passa a la votació. Escriurem a la pissarra tots els temes proposats. Segons l’edat podem posar un dibuix per poder desxifrar-lo sense saber llegir. Per torns , els nens/es s’aixecaran i posaran els seu nom en l’opció que volen votar.
El recompte de vots els anem comptant entre tots i anem posant al costat de cada opció el nombre de vots que ha sortit. Podem enganxar una fotografia o un dibuix del tema que ha sortit guanyador a un full.
L’avaluació inicial sobre els coneixements previs que tenen del tema seleccionat, la farem a través d’una conversa,les intervencions les podem gravar o les podem anar escrivint, les coses més rellevants que cada nen ha dit del tema. després es demana als nens que dibuixin tot el que saben del tema.
2: FASE LA PLANIFICACIÓ
La informació a les famílies, enviem una nota als pares per tal que estiguin informats de quin és el tema triat i sobre com poden ajudar des de casa.
L’elaboració de l’índex, es demana als nens que facin totes les preguntes que els agradaria de saber sobre el tema a estudiar. D’aquestes preguntes es dona una a cada nen perquè la puguin portar a casa.

FASE 3: EL DESENVOLUPAMENT
La recerca d’informació sobre el tema: caldrà organitzar la rebuda de les informacions que els nens i nenes aportaran , a la pregunta que hauran preparat amb l’ajut de les famílies. Caldrà establir un dia determinat per l’exposició de les determinades preguntes per parts del nens i nenes.
L’organització de la informació: totes les aportacions dels nens i nenes necessita una rebuda adequada, per això serà convenient organitzar un racó d’informació, establirem un horari de lliure accés a aquest racó per a que pugui consultar els materials aportats .A partir d’aquests materials anirem elaborant diferents activitats, com un mural , que anirem desenvolupant partir de la resolució de les diferents preguntes.
FASE 4: L’AVALUACIÓ
Els coneixements adquirits, després d’haver escoltats totes les informacions aportades pels diferents nens i nenes i activitats realitzades, es farà una conversa amb ells per tal que expliquin què és el que han après del tema . Desprès, se’n farà un dibuix final.
L’avaluació del procés seguit,cal analitzar si cadascú ha complert el compromís de portar la informació i exposar-la i valorar quines són les activitats que han agradat més.
L’avaluació del producte obtingut,un cop enllestit el tema, a cada infant li queda en el seu àlbum, que recull els principals aprenentatges que s’han realitzat.

<embed type=”application/x-shockwave-flash” src=”https://picasaweb.google.com/s/c/bin/slideshow.swf” width=”288″ height=”192″ flashvars=”host=picasaweb.google.com&hl=es&feat=flashalbum&RGB=0x000000&feed=https%3A%2F

PADRINS DE LLEGIR

AQUEST CURS, TENIM PADRINS DE LLEGIR, ELS XIQUETS I XIQUETES DE P4 I P5. PODEU SEGUIR TOT EL PROCÉS AL BLOC DE L’ESCOLA.

http://blocs.xtec.cat/escoladoctorferran/padrins-de-contes/

I ALGUNES FOTOS MÉS: