ESCOLA ESPLUGA DE SERRA

EL  NOSTRE  NADAL

Per celebrar el Nadal els alumnes d’Espluga vam fer un taller de galetes de Nadal. Primer van fer servir motlles per fer les formes i després les vam decorar amb fondant de colors.

Va ser molt divertit i molt fàcil! Així que les podrem tornar a fer a casa amb les nostres famílies perquè, a més a més, van quedar boníssimes!

IMG_20141218_103510[1]

Aquest és el resultat: vam fer arbres de Nadal, angelets, ninots de neu, campanes… us agraden?

IMG_20141218_112105[1]

VISITA  AL  MUSEU  DELS  DINOSAURES

Dijous 16 d’octubre vam visitar el museu dels dinosaures d’Areny. Allà, vam conèixer l’Arenysaure, un dinosaure que va viure a Areny fa milions d’anys.

Vam aprendre moltes coses sobre aquests animals que vivien a la Terreta fa molt de temps.

Vam veure una reproducció d’aquest animal i també vam descobrir les seves petjades!!

COLLaGE DINOS ESP

ENS VISITEN ELS PRODUCTORS LOCALS

Hem après que bo és poder consumir productes del nostre entorn proper: bolets, carn, pomes, mel, oli…perquè sabem el seu origen, confiem en el procés de producció i el tracte dels animals.

Hem cuinat hamburgueses de bolets, fideuada de ceps i hem fet de tastadors d’oli.

P1020323_optP1020317_opt

PARTICIPEM A LES MINIOLIMPIADES

Quasi tots els alumnes de l’escola d’Espluga de Serra hem participat a la mini olimpíada. Hem corregut, hem pedalat, hem saltat, ens hemembrutat…hem guanyat unes quantes medalles iens ho hem passat molt bé!

DSC_0158_opt

LA CASTANYADA!

Poemes i cançons per celebrar la Castanyada! I quins panellets més bons hem menjat!

N’hi havia de coco, xocolata, pinyons, ametlles…mmmm

DSC_0286_opt DSC_0295_opt

BON NADAL A TOTHOM!

Avui, per celebrar el Nadal, hem fet un festival amb cançons i danses, però el que més ens ha agradat ha set fer cagar la Tronca! Mireu com li hem picat de fort!6 Nadal

FEM DE CASTELLERS

Avui ha vingut la Marina, una mestra castellera de l’escola de Vilaller. Primer, ens ha explicat tot el que sap dels castells i després hem sortit al pati per practicar. Finalment, hem aconseguit fer-ne un amb el Kiko d’enxaneta.

5 castells

LA CASTANYADA

Per tal de celebrar la Castanyada, al matí hem cuinat panellets. A la tarda, després de cantar i ballar, ens hem menjat els panellets i unes bones castanyes calentones amb les nostres famílies.

3 Castanyada

SORTIDES DE TARDOR

Arribades per fi les primeres pluges, hem anat a buscar bolets. Ens ha costat una mica trobar-los, però gràcies a l’olfacte d’un pare boletaire, finalment hem aconseguit emplenar algun cistell de fredolics. Avui soparem truita de bolets!

2-bolets

ANEM A COLLIR MORES

Aquesta tarda hem anat a collir mores als voltants de la nostra escola. Com que n’hem trobat tantes, hem fet melmelada de mores i ens ha sortit boníssima!

1-mores_opt