Interacció del valors (familia-escola).

música

Ha de ser l’escola qui únicament ha d’inculcar  valors als nens?

Plantejar aquesta pregunta com la única manera de fer educació, potser, és erroni, ja que per sort, hi ha gran nombre de families, en les quals, els valors són importants per al desenvolopament com a persones dels seus fills. No és així, en altres casos, degut potser, a que la visió que tenim les persones sobre laSón els mestres els que han d’inculcar  vida i els respecte pels altres és diferent. Cadascú té un punt de vista diferent i relatiu. Però, jo crec que una de les matèries, que hauria de tenir assolida, qualsevol nen/a, ja no dic alumne és el respecte per als que l’envolten; i dic nen/a perquè ha de ser una feina conjunta a fer, tant des de l’escola, com per part de la familia. Crec que s’ha deixat caure tot el pes sobre l’escola. Per alguns pares és més còmode no “educar”, perquè a vegades, això planteja haver de dir en alguns moment un “no” i mantenir-se ferme; és més fàcil moltes vegades no involucrarse, no “batallar” i fins i tot riure les gràcies en alguns comportaments. El que passa, és que quan volen tornar enrere ja és massa tard. Més d’una vegada he sentit les paraules per part d’alguns pares “es que ja no puc amb ell/a”. Us afegeixo un video bastant interesant, en el que un jutge de menors, parla sobre el tema.

[kml_flashembed movie="http://es.youtube.com/v/K2GTauJT5Vg" width="425" height="350" wmode="transparent" /]

Valoració del bloc a partir de la graella de l’exercici 5.

Per realitzar la valoració, he utilitzat els blocs anomenats “El fèlids” i “El Quitxot del Raval”. De manera comuna trobarien que tots dos:

– permeten crear  a l’alumne els seus textos i ser llegits,

– permeten exposar el tema treballat,

– potencien la reflexió i el debat i

– permeten el treball col.laboratiu.

En relació, sobre si serveixen per reflexionar sobre la feina feta, en els dos casos seria positiu, però en quant a la seva utilitat com a eina d’autoavaluació, en el bloc de “El Quitxot” no queda tant clar. En el bloc de “Els fèlids” a mesura que els nens escriuen els seus textos se n’adonen del que han aprés amb més facilitat.

Cap dels dos, podriem dir, que faciliten clarament l’estructuració d’idees i continguts, tal com es presentan, tot i que “El Quitxot sembla que una mica més.

En el bloc que trobem algun element multimedia (fotografia) és en el del Quitxot.