A partir del recorregut fet, del coneixement que hem anat abordant obrim un dels objectius que teníem plantejats a l’inici del projecte: QUINES PROPOSTES PODEM FER NOSALTRES PER REDUIR ELS FACTORS DE RISC.
Per fer-ho demanem als alumnes:
- que facin un llistat de les possibilitats i oportunitats que ofereix el poble
- També els fem arribar les recomanacions per fer esport diàriament. Els alumnes en fan una lectura, un buidat i després en fem una posada en comú.
- A PARTIR D’AQUI ELS PROPOSEM DUES LÍNIES DE TREBALL:
- Els proposem de que busquin recorreguts pel poble i el seu entorn que puguin donar resposta a diferents nivells de dificultat.
- .
- ens surten 11 recorreguts amb diferents distàncies (destinem dues sessions a mesurar aquestes distàncies i a parlar d’escales) i dificultats (parlem de com ho podem fer)
- Enviem aquests recorreguts a la Diputació de Barcelona per si ens poden ajudar a fer un rètols informatius. Per fer-ho, els escrivim un correu.
- Per altra banda, amb l’ajuda de la mestra d’Educació Física, l’Anna Saperas, fem una proposta de sèries d’exercicis a les màquines de gimnàstica que hi ha al poble.
- aquestes propostes també estan graduades per la seva intensitat.
- L’ajuntament ens les ha editat en un suport que aguanti l’exterior i les posa al parc.
Els cartells editats per l’ajuntament de Rellinars:
Al llarg de totes aquestes sessions, anem aturant-nos amb els alumnes i amb nosaltres mateixos per posar en comú allò que anem fent, per analitzar les diferents propostes i arribar a consens.