Guionem, gravem, editem i preparem les conclusions

Entre ahir i avui els grups han dissenyat el guió del micro-relat que haurà de servir per il·lustrar la reflexió i la recerca sobre la seva pregunta. Després, han buscat els espais i el material necessari per gravar-lo, ho han fet i finalment han editat el material de manera que el vídeo no duri gaire més d’un minut. Demà, quan exposin les seves conclusions com a grup hauran també de presentar el micro-relat en vídeo a la resta de companys.

IMG_20160407_122436 IMG_20160407_123521

 

La dinàmica ha funcionat bé i ha estat profitosa, i alguns grups han dedicat molta inventiva a generar els escenaris el més creïbles possibles amb els recursos limitats que ofereix un espai de gravació com l’escola. Han fet bona feina!!

Revisem la primera tasca!

Un cop han passat els dos primers dies del projecte on els grups havien d’investigar i acordar envers la seva pregunta d’investigació ens hem reunit els professors del projecte per tal de veure la qualitat del contingut penjat a la carpeta d’aprenentatge del drive de cada equip.

Es valora positivament la qualitat de la tasca i s’ha passat pels grups per comentar les propostes de millora que els hi fem (ordre, els diaris personals, manca de claredat…)

Comencem la setmana del projecte!

imatge 1Avui els 5 grups de treball han començat a treballar sobre la seva pregunta d’investigació que els ha d’ajudar a resoldre i debatre la pregunta “tanta tecnologia ens deshumanitza?”

La recerca científica a partir dels articles i qüestions que els hi hem preparat al Drive (carpeta d’aprenentatge) ha donat joc a interessants recerques i a discussions interessants.

Finalment cada grup ha fet un recull de totes les webs que ha consultat i ha valorat la seva validesa i interès per avançar en la seva recerca científica. La darrera tasca del dia ha estat  fer un diari personal per reflexionar sobre les coses que han après a nivell personal i què han aportat ells al grup

Comença el projecte! Visita a l’exposició

Avui els alumnes de 3r d’ESO han anat a visitar l’exposició que ha inspirat el nostre projecte: l’exposició +HUMANS del CCCB.

IMG-20160329-WA0002

Abans de sortir els hem refrescat la pregunta que havia triat cadascun dels grups a la primera fase i els hem avisat que estiguessin molt atents a la informació que els fos útil per al seu projecte.

La visita ha anat molt bé i l’alumnat ha sortit molt motivat per engegar motors la setmana que ve.

Ja tenim les eines per avaluar el projecte!

Cada membre de l’equip impulsor ha exposat a la resta de companys  l’eina creada per avaluar cadascuna de les tasques encomanades als grups de treball de 3r d’ESO. Hem creat un element d’aprenentatge que es penjarà a la  Carpeta d’Aprenentatge de cada grup, diferents rúbriques auto-avaluatives individuals i per grups, rúbriques per avaluar nosaltres als grups durant el projecte i una escala per tal que els alumnes avaluïn el seus companys de grup. 20160315_132337

(auto)Avaluació

A la darrera trobada vam estar parlant de com avaluar cadascuna de les parts del projecte. Vam discutir de diverses opcions (amb una gran dosi d’autoavaluació per part de l’alumnat) i, finalment, vam acordar el que queda reflectit a la següent taula:

Part de la feina Avaluació concreta Avaluació transversal
Recerca Registre de recerca/ artefacte [Xavier]  (Cd’A)

Respostes al Drive (Cd’A) i al blog (avaluació per part del professorat). [Arcadi]

  • diari de cada sessió  (Cd’A)
 

Carpeta d’aprenentatge+ Diari

(Drive)

Microrrelat Escala avaluativa/Rúbrica.[Míriam]

  • guió al Drive       (C d’A)
  • diari de cada sessió (Cd’A)
Exposició Oral Full d’avaluació d’exposició oral. [Conxa]

  • diari de cada sessió
Debat Rúbrica final que ho inclogui tot. [Eduard]
Robot Parlar amb l’Alfons

  • diari de les sessions
Lectures Parlar amb la Maria

  • diari?

 

Aquest és l’equip!!

Aquest som els 5 professors de Secundària de l’escola que formem part del grup impulsor de la xarxa en CB . L’Arcadi (Socials i Història i tutor de 4t) la Conxa (Matemàtiques, Biologia i tutora de 3r , on apliquem el projecte), la Míriam (Psicopedagoga, Orientació acadèmica i laboral , Cultura religiosa i Tutora de 4t ) el Xavier (Coordinador TAC, Matemàtiques, Física i Química, Tecnologia i tutor de 2n) i l’Eduard (Educació Física,  Sotsdirector i Coordinador del grup impulsor)

Amb l’ajut d’altres professors de l’etapa l’Alfons (Tecnologia) i la Maria (Llengua) tirarem endavant el projecte i gestionarem el blog.

IMG-20160301-WA0029

Braç robòtic

Seguint amb la possible deshumanització, o d’una altra manera la nostra robotització, ens plantegem dins de l’àrea de tecnologia el preparar aquest artefacte, per robotitzar el braç.

El professor de tecnologia s’incorpora al projecte posant les hores de l’assignatura per crear aquest braç robotitzat.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=5Llm13rDJ8c[/youtube]

Propostes de lectures relacionades amb el projecte

La Maria Gajas, cap d’estudis d’ESO i professora de llengua ha fet una proposta de lectures per treballar aquella setmana a l’hora de català i lectura.

Podeu consultar les ressenyes d’alumnes del centre d’aquests llibres  a la web del bufet  que està a la web de l’escola.

Els llibres que proposa són els següents:

Zona_prohibida-David_CiriciCirici, David, Zona prohibida . Grup 62/Fanbooks
Daia i Inge són germanes bessones i l’esperança per a un centenar de
noies que pateixen una catàstrofe natural que les obliga a deixar la
seguretat d’una escola aïllada per enfrontarse
a un món desconegut i
inhòspit.
Recollides per uns joves de la seva edat s’integraran en una societat
organitzada en comunitats i amb regles molt establertes.
Sense l’Inge, segrestada pels salvatges, la Daia buscarà la complicitat
dels amics per iniciar la recerca, aprendrà a sobreviure, a lluitar i mirarà
de canviar el seu destí, el de la seva germana i el dels companys.

l'home dels recordsLowry, Lois. L’home dels records . Cruïlla
La novel∙la ens situa en un futur no gaire llunyà, en el qual el món s’ha
aïllat creant una societat impol∙luta, sense esquerdes, on no hi ha espai
per als sentiments. Aquesta voluntat d’ordre, de racionalitat, porta a
crear un personatge únic: el Dador, persona que recull tots aquells
records que poden fer malbé la pau i fer aflorar la discòrdia a partir del
record, del patiment o el temor. Tot, però, comença a torçarse
quan el
Dador escull el jove Jonàs perquè esdevingui el proper tresorer dels
records. I és que el que ningú pensa és que els records també
provoquen dolor i que no tothom està disposat a suportar-ho,
a ser mesell en una societat tan profilàctica.

Erebos-ok.inddPoznanski, Ursula. Erebos . Estrella Polar
Erebos és un joc d’ordinador. T’observa, et parla, et recompensa, et
posa a prova, t’amenaça. Erebos és altament addictiu. A un institut
estan començant a tenir greus problemes per què molts dels seus
alumnes hi estan enganxats. Erebos no et deixa abandonar el joc quan
vols i això crearà un ambient perillós i angoixant a les aules. Magnífica
reflexió sobre la inteligència artificial i el poder, a vegades nociu, dels
videojocs.

Shusterman, Neal. Desconnexió . Barcanova.desconnexio
En Connor, la Risa i en Lev encara no tenen 18 anys i per tant estan en
edat de ser tècnicament «avortats».
La Segona Guerra Civil als Estats Units ha estat un conflicte llarg i
sagnant entre l’exèrcit “provida” i l’exèrcit “prolliuire elecció”. El «Tractat
Vital», que ha satisfet les dues parts, estableix que la vida humana és
inviolable des del moment de la concepció fins que l’infant arriba als 13
anys.Entre els 13 i els 18 anys els pares poden decidir «avortar» els
seus fills de forma retroactiva amb la condició que el fill no mori, des
d’un punt de vista tècnic. A aquest procés se l’anomena desconnexió.
És una triologia, Reconnexió segon títol i Inconnexió el tercer. Al Bufet
els tenim tots tres.