Definint l’objectiu

Ja tinc clar el perquè de tot plegat, vull que en acabar el curs els alumnes siguin capaços de fer un treball de qualsevol àrea. aquesta serà una exigència que s’aniran trobant durant la seva vida acadèmica i com que ningú neix ensenyat cal invertir-hi un temps.

Redactar objectius mai no ha estat el meu fort. Recordo allò de que ha de dur un infinitiu (tot i que en certa època recordo haver-los fet amb subjecte i en tercera persona ), que ha de ser avaluable i en clau de competència. A veure si me’n surto.

Els alumnes han de ser capaços de plantejar com fer un treball, (plantejament , desenvolupament i presentació) de forma cooperativa.

A l’hora d’avaluar tindré en compte dos aspectes. Per una banda tot el procés,reflexió i posterior plasmació en una Base d’Orientació del procés de com fer un treball i d’altra banda el treball sobre un tema concret que servirà de guia del procés anterior.

Per tal d’assolir aquest objectiu realitzarem un treball. Coleu saber quin i per què? Cliqueu aquí.

El perquè de tot plegat

Massa sovint ens trobem amb una situació que no per repetida deixa de sorprendre. Em refereixo a aquell moment en que un alumne, o fins i tot un grup classe, ens diu que determinat tema o procediment no l’han fet mai, que ningú no els ho ha explicat. Tot i saber positivament que no és cert, la veritat és que en aquell moment cal tornar-ho a explicar.

Si donem una volta més al clau ens trobem amb una situació encara més extrema. Em refereixo als alumnes que arriben a sisè fent, per exemple, murals de tota mena i cometen errors greus de presentació (el contingut és un alter tema). Acostumem a donar per sabut que si ja han fet murals el curs anterior ja els hauran explicat tot allò de la mida de la lletra, que verd i vermell poden provocar problemes a les persones daltòniques, que el text ha de contrastar amb el fons, …

Per això en plantejar-me aquest curs vaig decidir que dedicaria una part important del temps a treballar aquest aspecte.

Quan es vegi el resultat final, veurem si ha servit d’alguna cosa o no.

I qui soc jo?

Soc un mestre de l’escola Tanit de Santa Coloma de Gramenet. El meu nom és Toni i no soc diferent d’altres mestres.

Soc el metre de religió i col·laboro assumint la coordinació TIC.

Pots mirar d’endevinar qui soc a la foto però qui soc jo no és important. És l’equip qui fa realitat el dia a dia de Tanit, i jo en formo part.

Treballem per projectes

Aquest és el quart curs que el centre participa de la XCB. Aquesta  participació  i tot el Projecte de Ciències no hauria estat igual sense l’impuls i l’acompanyament d’una persona molt especial per la que sempre tindrem un record.

El treball per projectes a Ciències s’ha generalitzat a l’escola de P3 a 6è i cada cop anem integrant més àrees, fent-los més globalitzats i cada cop més competencials.

Poc a poc anem incorporant també aquesta forma de treballar a les especialitats. Ara mateix estem en un moment clau d’inflexió i reflexió per aconseguir que les especialitats s’integrin en aquest treball globalitzat i competencial.

L’escola

Un procés iniciat, sense fi i sense marxa enrere possible de transformació d’una escola amb la participació de tots els membres en condicions d’igualtat i justícia,
amb l’objectiu final de transformar el món
a partir de la transformació de l’entorn més proper.

Ja fa 16 anys que es va iniciar el procés de transformació en la Comunitat d’Aprenentatge Tanit de Santa Coloma de Gramenet.  Han estat 16 anys amb moments bons i de no tant bons però en els que mai no hem deixat d’avançar, sempre amb la voluntat i el convenciment de que és un projecte enriquidor i que ens enriqueix també com a mestres.

Escola Tanit