Massa sovint ens trobem amb una situació que no per repetida deixa de sorprendre. Em refereixo a aquell moment en que un alumne, o fins i tot un grup classe, ens diu que determinat tema o procediment no l’han fet mai, que ningú no els ho ha explicat. Tot i saber positivament que no és cert, la veritat és que en aquell moment cal tornar-ho a explicar.
Si donem una volta més al clau ens trobem amb una situació encara més extrema. Em refereixo als alumnes que arriben a sisè fent, per exemple, murals de tota mena i cometen errors greus de presentació (el contingut és un alter tema). Acostumem a donar per sabut que si ja han fet murals el curs anterior ja els hauran explicat tot allò de la mida de la lletra, que verd i vermell poden provocar problemes a les persones daltòniques, que el text ha de contrastar amb el fons, …
Per això en plantejar-me aquest curs vaig decidir que dedicaria una part important del temps a treballar aquest aspecte.
Quan es vegi el resultat final, veurem si ha servit d’alguna cosa o no.