Com sonen les emocions?: l’experiència des de música

Vet aquí unes línies del professor de música, en Josep Maria Almacellas:

“Del so i les emocions

És l’impacte del so, la sorpresa, la tranquil·litat,… Estem tant avesats a sentir que no ens adonem que sentim. Estem tant acostumats a rebre sons que no som conscients de rebre’ls. I, malgrat això, ens afecten, ens mediatitzen.

Un dia fas parar els teus alumnes de 1r d’ESO, els fas viure el silenci. Ens arriba un so constant i resulta que és el fluorescent. Al passadís se senten passes. Unes veus. Sons quotidians.

Més enllà de la música, demano que facin present el so i que es mirin endins per veure què els provoca, quina sensació reben, quina emoció senten.

Els proposo una tasca: han de crear un petit banc de sons

– Els han d’enregistrar amb els mitjans dels que disposi cada alumne

– De cada so, s’ha de complimentar un informe en forma de fitxa o taula, en la qual hi ha de constar un títol, el moment (dia i hora aproximada) el lloc i circumstància de l’enregistrament, algun qualificatiu del so i una emoció relacionada amb el so.

– Els sons, es presentaran en format mp3, o wav, que mitjançant el programa Audacity s’hauran importat.

– Les fitxes es presentaran en un editor de text.

– La feina s’ha de lliurar de manera que el professor de música pugui copiar l’arxiu en mp3 i l’arxiu de text en una carpeta oberta a l’efecte en un ordinador de l’aula.

– També es podrà enviar pel moodle del centre.

 

Hi ha qui enregistra amb el mòbil, qui ho fa amb l’ordinador, qui busca per internet, qui enregistra música. Tant se val. Es tracta de tenir present el so com a element central i associar-lo a aquella imatge que han dibuixat a classe de visual i plàstica i pensar-lo amb aquella descripció que han treballat a llengua.

Expressar-se. Senzillament, expressar-se.”

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *