Les Olimpíades

Heus ací el guió que cada tutor va presentar a l’aula per engrescar els nens sobre el tema de les olimpíades:

  • Història dels jocs olímpics. Jocs antics i jocs moderns.
  • JJOO estiu i d’hivern.Es pot parlar dels esports que participen, quin requisits han de complir per ser olímpics, quins són els millors països (amb més medalles).
  • JJOO paralímpics i Special Olympics. Tema molt interessant, es podria enfocar cap a l’àrea de valors. Hi ha una petita diferència entre les dues modalitats i es podria fer una investigació sobre esports, esportistes que hi participen, etc. Seria com una incursió al món de les persones discapacitades. http://www.specialolympics.cat/
  • Significat dels anells olímpics. Relacionat amb les banderes del país i continents.
  • La torxa, recorregut i simbolisme.
  • Ciutats olímpiques.
  • Valors olímpics (citius, altius, fortius, el més ràpid, el més alt, el més fort) tres valors fonamentals: l’excel·lència, el respecte i l’amistat; “Lo importante no es ganar, sino participar”.
  • Cerimònies d’inauguració i clausura. Els esports olímpics, La vila olímpica.
  • L’alimentació dels esportistes. Nutrició.
  • Es poden treballar textos d’història de les olimpíades a Grècia, hª de Marató, Les Olimpíades al 1936 (Berlín). Hi ha molts temes i es pot relacionar amb fets històrics.
  • Disseny d’una mascota per a RIO 16. Manualitat.
  • Jocs olímpics d’hivern, esports, condicions, temperatures, muntanyes,etc…
  • Es podria treballar alguna cançó famosa feta per a les olimpíades com “Heroes live forever”.

Fanny Blankers-Koen

 

Cinc temes, cinc

Reunits els cinc mestres vam pensar que podia ser una bona idea limitar a cinc els temes sobre els que podien versar els projectes, de manera que els alumnes de cicle superior tinguessin la llibertat de votar per un. La primera tasca dels mestres seria la de proposar quatre grans temes i presentar-los a l’aula de manera atractiva, insistint en les moltíssimes branques d’investigació que presentaven tots ells. Els temes proposats pels mestres van ser:

1. La família
2. L’astronomia.
3. Ciutats del món.
4. Les olimpíades.
5. La publicitat

 

brainstorming

Cada mestre va elaborar un guió dels possibles aspectes a treballar en cadascun d’aquests temes i el va passar a la resta de mestres participants. Finalment, cada tutor va presentar a la seva aula els quatre guions. Feta l’exposició els alumnes, de manera anònima per no deixar-se influir pels lideratges de l’aula, van votar per un dels quatre temes.

 

 

L’Escola

L’Escola Jungfrau de Badalona és una escola pública de dues línies ubicada al centre de la ciutat. S’imparteixen els ensenyaments d’infantil i primària.

L’escola es declara inclusiva, aconfesional i pluralista, compromesa amb el conjunt de valors democràtics, de respecte als Drets Humans, rebutjant qualsevol tipus d’ adoctrinament religiós o dogmàtic i defugint, en aquest sentit, actituds prosselitistes i sectorials.Respecta totes les creences i potencia aquells plantejaments ideològics que tinguin com a base els principis de pau i llibertat, i el conjunt de valors democràtics en defensa dels drets de les persones i dels pobles. En aquest sentit l’escola, a partir del respecte per la diversitat i assumint la pluriculturalitat com un fenòmen enriquidor, promociona els valors de comprensió, tolerància, solidaritat i cooperació, des d’una posició d’igualtat envers allò que socioculturalment definim com a divers i diferent.

De la mateixa manera, l’escola és respectuosa amb les diverses concepcions filosòfiques del món i de la vida, i amb les diverses ideologies polítiques, defensant el dret dels membres de la comunitat escolar a manifestar lliurement les seves opinions.

L’escola entén l’educació com un procés integral que va més enllà de la simple instrucció o traspàs de coneixements i, per tant, vetlla pel desenvolupament harmònic de la persona en la seva globalitat.

L’escola es declara catalana quant a llengua i continguts. La llengua de comunicació i aprenentatge és el català. Partint de continguts culturals catalans   pretenem aconseguir una visió de la cultura universal. La llengua castellana es treballa amb tot el rigor que es mereix.

El català és, doncs, la llengua vehicular de relació dins de l’escola i el suport bàsic i habitual per desenvolupar el procés d’ensenyament-aprenentatge. Com a primera llengua s’utilitza de forma exclusiva en els tres nivells d’Educació Infantil: P3, P4 i P5 i regeix l’ensenyament de la lectoescriptura. A partir de 1r del C.I. de Primària s’introdueix progressivament com a segona llengua el castellà i a partir de P-5 s’introdueix com a idioma estranger, l’anglès.

[Extret del PEC]

50

 

Escola Jungfrau de Badalona
http://www.xtec.cat/ceipjungfrau/