ESTRUCTURA DE TREBALL DEL PROJECTE DE CS
(Reunió del 27 de febrer de 2016)
1.- Els mestres hauran de vendre com a fantàstics 5 temes de treball: L’astronomia, la família, la ciutat, les olimpíades i la publicitat.
2.- Cada mestre/a del grup de treball de CS s’encarregarà de fer la presentació d’un dels temes i els tutors els presentaran als alumnes.
3.- Acordem com presentarem la feina als alumnes:
- Proposem 5 temes a escollir-ne un. Hauran de votar anònimament.
- Un cop escollit el tema, els expliquem que el projecte d´aquest curs partirà d’una pregunta sobre la qual ells investigaran. Aquesta pregunta l’hauran de formular ells mateixos ni també es farà de manera anònima. (La qüestió de l´anonimat és bàsicament per evitar favoritismes per lideratge d´alguns alumnes.)
- Els delegats de les 4 classes faran el recompte de votacions i informaran als tutors/es del tema escollit per majoria.
- Proposem als alumnes que duran 2 o 3 dies vagin formulant preguntes d’investigació que els interessin i les posin a la capsa de preguntes.
- Un cop recollides les preguntes de les 4 classes, els/les mestres implicats en el projecte es reuneixen per valorar, seleccionar i reformular si cal les preguntes que ens semblin més adients o que permetin un treball més interessant.
- S’escolliran 6 preguntes per classe (diferents a cada classe)
- Presentarem les 6 preguntes en un full als alumnes i hauran de marcar la preferència de pregunta de l’1 al 6. L’última paraula la tenen els/les tutors/es.
- La cerca d’informació s’haurà de fer a casa, no a l’escola.
- Els diferents mestres que col·laboren i els tutors s’encarregaran de fer el seguiment i es reuniran amb els grups de treball per orientar la feina i elaborar un guió de treball sobre la seva investigació.
- El projecte de 5è i 6è es durà a terme en setmanes diferents per qüestió de suports i material informàtic.
- Utilitzarem els matins d´una setmana sencera i intervindran mestres especialistes, cap d´estudis i mestres d’EE.