Les Olimpíades

Heus ací el guió que cada tutor va presentar a l’aula per engrescar els nens sobre el tema de les olimpíades:

  • Història dels jocs olímpics. Jocs antics i jocs moderns.
  • JJOO estiu i d’hivern.Es pot parlar dels esports que participen, quin requisits han de complir per ser olímpics, quins són els millors països (amb més medalles).
  • JJOO paralímpics i Special Olympics. Tema molt interessant, es podria enfocar cap a l’àrea de valors. Hi ha una petita diferència entre les dues modalitats i es podria fer una investigació sobre esports, esportistes que hi participen, etc. Seria com una incursió al món de les persones discapacitades. http://www.specialolympics.cat/
  • Significat dels anells olímpics. Relacionat amb les banderes del país i continents.
  • La torxa, recorregut i simbolisme.
  • Ciutats olímpiques.
  • Valors olímpics (citius, altius, fortius, el més ràpid, el més alt, el més fort) tres valors fonamentals: l’excel·lència, el respecte i l’amistat; “Lo importante no es ganar, sino participar”.
  • Cerimònies d’inauguració i clausura. Els esports olímpics, La vila olímpica.
  • L’alimentació dels esportistes. Nutrició.
  • Es poden treballar textos d’història de les olimpíades a Grècia, hª de Marató, Les Olimpíades al 1936 (Berlín). Hi ha molts temes i es pot relacionar amb fets històrics.
  • Disseny d’una mascota per a RIO 16. Manualitat.
  • Jocs olímpics d’hivern, esports, condicions, temperatures, muntanyes,etc…
  • Es podria treballar alguna cançó famosa feta per a les olimpíades com “Heroes live forever”.

Fanny Blankers-Koen

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *