DESPRÉS ENS AUTOAVALUEM I COAVALUEM.

Després de fer l’exposició cada nen ha de valorar la seva exposició i la d’un company. Posteriorment valorem la rúbrica que cada alumne ha fet de la seva pròpia exposició amb el retorn que el company li ha fet. En aquesta sessió els alumnes saben comparar molt bé les dues rúbriques i veure en què han estat d’acord i en què no i valorar la diferència d’opinions. Es crea una situació d’escolta respectuosa de les valoracions.
En aquí considero és important les preguntes que faci la mestra per trobar quina valoració és la més adequada o si es pot trobar un terme mig.

FEM L’EXPOSICIÓ!!

Per poder fer l’exposició dividim les classes en dos grups que exposem a la vegada en cada classe. D’aquests forma els 25 alumnes participen i l’exposició no es massa llarga.
Alhora aprofitem els reforços que tenim a les classe i així una mestra pot gravar l’exposició i l’altre pot anar guiant als alumnes.

[youtube]https://youtu.be/NxiDrBQ3bWU[/youtube]

COM ORGANITZO EL TREBALL PER PARELLES?

Com fem les parelles per la presentació?
Per fer les parelles per la presentació se’m planteja un dubte. Les fan ells , les proposo jo, les fem depenent com estan asseguts,….
Per fer una exposició s’han de tenir diferents característiques dels companys i tenir en compte que la parella es complementi, confiïn l’un amb l’altre i es sàpiguen donar suports.
Així que decideixo fer jo les parelles , són heterogènies i complementaries i tinc en compte aspectes com la llengua escrita, la llengua oral, la capacitat per exposar en públic, la seva timidesa o seguretat, la seva capacitat de treball en equip,….
Tenint en compte la diversitat del grup surten parelles complementàries que van solvantant els problemes que van tenint amb el meu suport i acompanyament .

PREPAREM L’EXPOSICIÓ

Per preparar què explicarem a l’altra classe primer ordenem les feines que hem anat fent i ens surten sis blocs.
Organitzo els alumnes per parelles i cada una té una fitxa on ha d’explicar quina part explicarà i què consideren que cada membre del grup ha de dir i per últim decideixen què volen que aparegui en el power point durant la seva exposició.
Un cop feta la fitxa amb la informació necessària per fer l’exposició, se’ls demana que valorin la seva feina per parelles i la col·laboració entre ells a partir d’una rúbrica feta aquest cop per mi mateixa.

Ens Organitzem Per Fer La Expo

I SI EXPOSEM EL QUÈ HEM APRÈS?

Un cop feta aquesta feina els hi explico als nens que a l’altra classe no han estat mirant les estacions dels diferents països sinó que ells han mirat que feien els animals amb els canvis de temperatura . Llavors em pregunten : I què fan? Els proposo que per què no fem una exposició compartida on cada classe li expliqui a l’altra el que ha aprés.
Es mostren molt engrescats i per començar fem una base d’orientació per saber quins aspectes hem de tenir en compte per fer l’exposició i els dividim en ítems que han de tenir en compte en el moment de fer l’exposició i en ítems que han de tenir en compte a l’hora d’escoltar als companys ja que donen idees dels dos aparts.

Després elaborem la rúbrica amb la que hauran de valorar la pròpia exposició i la exposició d’un company .Posteriorment hauran de comparar la pròpia valoració de l’exposició i la valoració que els ha fet el company.

Base d'Orientació Exposició.

Rúbrica exposició by conchi

REPRESENTEM I RELACIONEM EL QUE HEM APRÉS AMB APRENENTATGES ANTERIORS.

A partir de l’activitat de mesura se’ls hi presenta una feina on ells han de relacionar la seva mesura amb la de la neu i calcular quan faltaria perquè la neu els arribés a dalt de tot .

Les seves mesures les tenim a l’aula ja que les vam prendre per una altra activitat i ara hauran de relacionar les dades.

Se’ls hi dóna la consigna que poden fer els càlculs que considerin i que no hi ha una única manera de resoldre-ho.

Tots opten per fer la resta ja que relacionen l’activitat i el seu significat amb problemes anteriors  on treballàvem la resta com operació per resoldre aquest tipus de problemes.

Utilitzen un aprenentatge per resoldre un problema vivencial de forma significativa!!!

Quan Falta Perquè Ens Cobris La Neu?

QUÈ HA PASSAT A WASHINGTON?

Els alumnes venen parlant de la gran nevada a Washington , molts d’ells l’havien vist a les notícies i estaven interessats ja que al principi de curs un company va anar a viure a aquesta ciutat amb la seva família.

L’aprenentatge de l’aula es veu motivat per un fet que està vinculat a un amic de l’aula i l’aspecte emocional i vivencial  l’afavoreix.

Veiem el vídeo de les notícies que ens expliquen la nevada i aprenem molt vocabulari nou que anem anotant al costat del nostre mural.

Alhora un nen de la classe ens porta un vídeo que li envia el nen que està a Washington.

Decidim entre tots fer una feina per recollir  la informació que hem après .

Per realitzar aquesta fitxa ens hem de plantejar què posarem , on volem posar-ho i parlem de termes com que és un comentari a peu de foto o què vol dir la paraula cedir.

Què ha passat a Washington?

VEIEM VÍDEOS PER APRENDRE A REPRESENTAR

Veiem diferents vídeos que ens representen la Terra inclinada i com gira al voltant del Sol i sobre si mateixa . I ens adonem que hi havia hagut elements que no havíem tingut en compte.
Per ajudar-nos a dibuixar la Terra inclinada hem de tenir en compte : l’eix de rotació que el dibuixarem inclinat i els pols en els extrems d’aquest i per últim l’equador el dibuixarem també inclinat.
Llavors els proposem que com el dibuix l’havien fet amb llapis agafessin un color i afegissin els elements que els ajudessin a veure la Terra inclinada i que no havien tingut en compte.
Se’ls hi dóna la idea que no estan corregint el dibuix sinó que l’estan millorant i que aquesta idea el científics també la fan . La primera vegada és difícil que surti bé i es necessita anar millorant amb les noves idees.
També els hi proposem de tornar a representar el moviment de la Terra amb el nostre cos i que ara farem el moviment de rotació i de translació al voltant del Sol . Tots es movien inclinats i alguns despistats es van adonar ràpidament al veure als seus companys.
Ens ho passem molt bé aprenent i aplicant els nostres coneixements!!!!
Ara sí tenim clar què fer per dibuixar la Terra inclinada!!!!

REPRESENTEM ALLÒ QUE HEM TREBALLAT

A l’arribar a la classe es demana als alumnes que allò que hem representat amb la lot i la Terra i posteriorment amb el nostre cos , ho representin en un dibuix.
La consigna és dibuixeu com hem vist que està la Terra perquè es produeixin diferents estacions en els dos hemisferis .
Tots s’enfronten al dibuix però se n’adonen que dibuixar la Terra inclinada és difícil.
I que els falten recursos per poder-ho fer plàsticament però tots ho poden explicar amb les seves paraules de forma oral o escrita si ho poden fer i els és més fàcil que amb el dibuix, quina millor manera per veure la funcionalitat de la llengua . Llavors proposem que potser necessitem veure un vídeo perquè ens donin una idea de com podem dibuixar la Terra inclinada.