Se’ls hi proposa als alumnes que ara que ja tenen tanta informació poden fer la seva pròpia Terra i després amb el Sol exposar el què han après.
Es posa material a sobre d’una taula ( plastilina de diferents colors i pals de fusta ) i la única consigna que se’ls hi dóna és que agafin el material que necessitin per representar a la seva Terra el que hem estat treballant.
Amb aquesta experiència els alumnes han d’aplicar tots aquells aspectes treballats i els han de relacionar per crear la seva Terra i després moure-la amb el Sol.
En que valoro més d’aquesta activitat és que jo la vaig proposar perquè em servis d’avaluació i conèixer que havia interioritzat cada nen, quins recursos trobava per explicar-ho i com relacionava els aprenentatges i els aplicava. I lo interessant és que els nens no ho van viure com una situació “d’examen” tots van fer una Terra diferent que la del company i cada una és diferent de l’altre , tots es sentien segurs amb la seva expressió i van ser molt creatius i al moment d’explicar-ho es sentien segurs dient allò que ells havien creant i perquè ho havien fet d’aquella manera.
[youtube]https://youtu.be/xMaB1H3MAtI[/youtube]
[youtube]https://youtu.be/Ka44G7f-xQ4[/youtube]