Ara els alumnes han vist la diferència entre els hemisferis i l’equador i que no a tota la Terra hi ha les quatre estacions que nosaltres coneixem . Però ara els hi plantejarem una altra pregunta, hem vist que als hemisferis hi ha quatre estacions però : es produeixen al mateix temps les mateixes estacions als dos hemisferis ?
Un cop feta la pregunta els hi demanem que per grups de taula ho parlin i arribin a conclusions.
Després posem en comú les converses i la majoria de grups opinen que les estacions són les mateixes i al mateix temps. En aquí tornem a demanar la figura de l’expert i buidarem en una graella comparativa la informació dels països que ens vagin donant.
Es crea un clima d’expectació fins que a la primera comparativa veiem que quan a l’hemisferi nord és hivern a l’hemisferi sud és….. Estiu!!!
Els nens es queden sorpresos i diuen que no pot ser , contrastem amb els altres països i hi ha coincidència , llavors a mesura que avancem ells ja poden fer hipòtesis i avançar-se al que ens dirà l’expert.
En aquest moment comencen a dir els seus parers de perquè pot passar això i tots es mostren sorpresos i contrariats perquè no tenim resposta . Creen frases com: jo penso que ….., potser és perquè….,
Llavors els hi proposo que a la següent sessió podem fer un experiment per pensar entre tots com deuen estar la Terra i el Sol col·locats perquè això passi.
Els hi demano que podem necessitar: una Terra , una llum per fer de Sol,…
Se n’adonen que dintre del globus terraqüi hi ha llum i parlem de si aquesta ens serveix o no . Arribem a la conclusió que no perquè la Terra no té la llum, necessitem una altra de fora que faci de Sol.