La següent sessió la iniciem recordant com ens havia quedat el mapa i què havíem descobert dels països que estaven al centre de la Terra.
Necessitem posar nom a les parts de la Terra per parlar amb propietat com els científics.
Parlem que el centre de la Terra on hem vist els països amb èpoques es diu Equador i ens adonem que al mapa hi ha un país amb aquest nom que passa per aquesta franja .
També parlem que les dues parts de la Terra es diuen hemisferis i del significat d’aquesta paraula : mitja esfera .
Així que comencem a treballar el concepte d’esfera. Busquem altres objectes amb aquesta forma i diferenciem els que no són esferes i per què no ho són.
Treballem conceptes matemàtics de geometria de forma significativa.
Quina manera millor d’entendre el concepte de mitja esfera que dividint una esfera per l’equador.
I en aquí un alumne comenta: en els pols, quines estacions hi ha?
Ens adonem que d’aquesta part no havíem buscat informació i ells sols mostren interès.
Busquem imatges i veiem que als dos pols sempre fa fred , hi ha gel i neu.
I torna a sortir la pregunta: i per què?
De forma espontània comencen a fer hipòtesis:
– El Sol està davant de la Terra no a dalt ni a baix, per això no escalfa els pols.
-Perquè hi hagi estacions necessitem que hi hagi calor.
– Qui ens dóna el calor?
-El Sol .
– El Sol no pot travessar la Terra per això quan en un cantó és de dia, a l’altre és de nit.