I què passa als pols?

La següent sessió la iniciem recordant com ens havia  quedat el mapa i què havíem descobert dels països que estaven al centre de la Terra.

Necessitem posar nom a les parts de la Terra per parlar amb propietat com els científics.

Parlem que el centre de la Terra on hem vist els països amb èpoques es diu Equador i ens adonem  que al mapa hi ha un país amb aquest nom  que passa per aquesta franja .

També parlem que les dues parts de la Terra es diuen hemisferis i del significat d’aquesta paraula : mitja esfera .

Així que comencem a treballar el concepte d’esfera. Busquem altres objectes amb aquesta forma i diferenciem els que no són esferes i per què no ho són.

Treballem conceptes matemàtics de geometria de forma significativa.

Quina manera millor d’entendre el concepte de mitja esfera que dividint una esfera per l’equador.

20160125_152412I en aquí un alumne comenta: en els pols, quines estacions hi ha?

Ens adonem  que d’aquesta part no havíem buscat informació i ells sols mostren interès.

Busquem imatges i veiem que als dos pols sempre fa fred , hi ha gel i neu.

I torna a sortir la pregunta: i per què?

De forma espontània comencen a fer hipòtesis:

– El Sol està davant de la Terra no a dalt ni a baix,  per això no escalfa els pols.

-Perquè hi hagi estacions necessitem que hi hagi calor.

– Qui ens dóna el calor?

-El Sol .

– El Sol no pot travessar la Terra per això quan en un cantó és de dia, a l’altre és de nit.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *