Situem en el mapa gran tots els animals

Aquesta activitat es presenta per a assentar els coneixements de la sessió anterior.

En aquesta, es tornaran a ubicar els animals en el mapa. Són tots els alumnes els que participen i enganxen les fotos dels animals en els llocs on viuen: els que migren cap a on van, els que s’adapten sempre viuen el el mateix lloc, i els que hibernen també,

Aquesta sessió m’ha ajudat molt a que entenguin el que han aprés. A més a més, el fet de tenir el mapa a la classe en gran i amb les fotos fa que sigui molt visual i entenedor.

Hem parlat de què fan per poden viure i s’han adonat que no tots poden viure als mateixos llocs. Finalment i en aquesta sessió surt la gran pregunta del projecte: PER QUÈ AL POL NORD I A L’ANTÀRTIDA SEMPRE FA FRED? S’han adonat perquè els animals que s’adapten al fred (el pingüí i l’ós blanc) sempre viuen als pols i allà sempre fa fred. A diferencia d’altres llocs que canvia la temperatura.

Arribem a la conclusió que necessitem investigar el per què del FRED als pols. Entre tots i redirigint la conversa surten diferents aportacions. Entre elles, que el sol està molt lluny d’aquests llocs.

Per a poder esbrinar-ho hem de probar-ho! Finalment ens adonem que necessitem un globus terraqui i una llanterna que faci de sol per a probar-ho.

 

Rúbrica

L’objectiu d’aquesta activitat és l’autoavaluació. Es demana als alumnes que enumerin tot allò que hem de complir per arribar a fer una bona exposició oral, així com també quins són aquells criteris com a espectadors d’una exposició oral.

Entre tota la classe els enumerem i s’avaluen.

Els costa avaluar-se i ser sincers i se’ls explica que aquesta rúbrica i aquests criteris ens serviran a nosaltres mateixos per a poder fer una bona exposició al final del tema a l’altra classe: 2n.B

Exposem als companys de la classe

En aquesta sessió, cada taula (formada per 4 alumnes) ha explicat a la resta de companys el que han aprés sobre l’animal que els ha tocat. És a dir, han buscat informació sobre el lloc on viu,  l’han ubicat en el mapa  i han explicat què fa per poder viure en el medi.

Aquesta activitat ha estat molt rica perquè els nens i nenes de tota la classe han anat descobrint mitjançant les explicacions dels altres, que els diferents animals tenen diferents comportaments per poder viure en el medi (migrar, hibernar, adaptar-se).

Es fa bona valoració de l’activitat però calen més sessions per a que interioritzin el que han après.

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=xhaX_QmJt_U[/youtube]

Busquem al mapa on viuen els animals

El meu objectiu és que descobreixin que a tot arreu del món no fa el mateix temps, i per tant no hi ha les mateixes estacions. Per aquest motiu, avui treballaran en equip.

Cada taula té assignat un animal amb dos fulls. Un dels fulls, és informatiu sobre l’animal. A l’altre full hi ha preguntes i un mapa. En aquest mapa situaran on viu l’animal.

Ha funcionat molt bé l’activitat perquè entre tots els companys de taula han participat per descobrir països i continents mitjançant diferents mapes ( mapamundis penjats, mapes d’internet, mapes de llibres i l’esfera del món que tenim a la clase). A més a més, han aprés que els diferents animals poden migrar, adaptar-se o hibernar per poder viure.

Com canvien els paisatges de les estacions?

Per a la primera sessió es va plantejar la següent activitat:
“Com canvien els paisatges de les estacions?”

Per poder fer-la es va treballar en grups (6 taules de 4 alumnes cadascuna). Cada grup havia de comentar, intercanviar opinions i decidir cóm canvien els paisatges segons les estacions. Un cop fetes les seves aportacions de manera oral les havien d’escriure en una fitxa.
Després, es va fer una posada en comú on cada grup va explicar el que havien decidit.