L’avaluació

LA PEDRA ANGULAR DEL PROJECTE.

I va arribar el decret que havia de salvar-nos la vida.

Avaluar per competències ja no pot esperar. Però, què vol dir això realment? Què vol dir ser competent?

Crec que hem passat per un procés de perversió sobre el significat autèntic del que vol dir ser competent. Hem pensat que els alumnes eren competents en matemàtiques quan interpretaven la factura del llum… però ser competent és només això?

Com avaluem per competències? Ja no he d’ensenyar el que ensenyava? On hi quep la gramàtica?…

Entendre com lligar el currículum, les competències de la matèria, les transversals, els continguts curriculars…ens ha costat. I estem en procés.

Ara bé, requereix un esforç enorme que hem de fer a contrarellotge i a vegades a contracor.

Els misteris del nou programa Esfer@, per dimensions, … els tres nivells d’assoliment… tot això són dubtes que ens assetgen i inquieten.

El grau d’assoliment de les competències, havia de ser en tres nivells? No podia ser en 4?

El desenvolupament del projecte ens està ajudant a entendre què vol dir avaluar per competències.

El valor de les rúbriques. L’alumne produeix diferents treballs al llarg de la seva vida acadèmica. Sovint alguns dels més laboriosos eren els que menys pes tenien en el còmput perquè ni nosaltres sabíem com avaluar-los.

Les rúbriques actuen com a base d’orientació per a l’alumnat. L’alumne sap què s’espera d’ell i amb quin grau de qualitat ho ha d’executar. L’examen ja no és el més important, hi ha altres instruments d’avaluació que serveixen.

Controlar l’avaluació de tot és difícil. Hauriem de fer graelles complexes i relacionar-les… però les noves tecnologies ens hi ajuden. Additio (agenda del professor), Idoqueo (apple)…

Amb tots aquests dubtes així hem avaluat:

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *