Què fem? el GRUP IMPULSOR respon.

Amb el projecte parat, reunim el grup Impulsor per plantejar la situació.

Acabem amb la conclusió que s’ha encallat el projecte per excés d’ambició. Es volia arribar a cada alumne un per un i no vam tenir en compte la composició dels grups.

No són grups igualats perquè s’han agrupat per afinitat de preguntes:

  • uns més grans que els altres,
  • s’acumulen alumnes nouvinguts en un mateix grup
  • s’ajunten alumnes amb dificultats
  • hi ha grups amb preguntes molt homogènies i altres que no ho són tant

Un altre factor que ha anat en contra de la bona finalització del projecte ha estat que hem deixat passar massa temps i ara no sabem si els alumnes mantenen l’interès.

Finalment el grup impulsor proposa que es faci un tancament deixant clar als alumnes que acabem el projecte d’una manera que no vam planificar. Els explicarem tot el que hem parlat al Grup Impulsor donant-los l’oportunitat que aportin les seves valoracions.

També creiem que, de tota manera, és convenient fer la feina de reflexió de la CARPETA DAPRENENTATGE que servirà per avaluar el projecte.

Tot i que no podem dir que el projecte estigui acabat, reflexionem també sobre el nostre principal objectiu que era  establir i observar el procés de formulació de preguntes i en traiem les següents conclusions:

  • Si hi ha un bon treball previ i de conversa els alumnes ja no fan preguntes de fàcil resposta.
  • Els costa molt trobar els continguts que han de tenir per poder emetre una possible resposta personal.
  • Hem d’intentar trobar més afinitats entre les preguntes per poder fer grups més igualats i que treballin més o menys el mateix.

L’acció-reflexió en grup enriqueix el treball dels mestres!

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *