Fem una sessió de tancament amb el grup.
Exposem tot el que hem parlat al Grup Impulsor i repassem tot el que hem fet a classe.
Finalment els fem la pregunta: Creieu que aquest projecte està acabat?
Aquestes són les respostes més significatives:
- No, encara no l’he acabat perquè no he contestat la pregunta → uns quants alumnes contesten això, el que ens fa pensar que realment han estat conscients de tot el procés de formulació de la pregunta. Aquest era un dels nostres objectius.
- Al nostre grup no hem fet algunes activitats que voliem fer, no està acabat! → aquesta resposta posa de manifest que la planificació de les activitats és realment significativa.
- Sí, ja està, fa molt de temps que no ho fem… → responent això, els alumnes ens fan notar importància del temps dedicat al projecte. Potser la durada és la que pugui mantenir l’interés…
Les respostes dels nois i les noies ens donen algunes pistes sobre el procés que ens ajuden a elaborar els reptes pels propers cursos:
- Necessitem que tinguin més autonomia. El treball cooperatiu ens sembla una bona manera de proporcionar-la.
- Potser hem de guardar un espai de temps a l’horari diari/setmanal per fer sempre aquest tipus d’activitats/aprenentatges.
- S’ha de fer gradualment des de petits!