Organitzem grups per interessos.
Dediquem una sessió amb tres mestres a fer una anàlisi de les preguntes per ordenar-les i intentar agrupar-les.
Finalment cada grup ho explica a la classe i entre tots fem una organització que les agrupa totes en quatre grups:
- COM SÓN? on agrupem totes les preguntes que fan referència a les característiques físiques de les monedes
- D’ON VENEN? on s’ajunten les qüestions referents a l’origen històric o geogràfic de les monedes i els diners.
- ON VAN? on agrupem les preguntes referents al futurs de les monedes.
- PERQUÈ TENEN VALOR? on es troben totes les qüestions referents al valor de les monedes i dels diners.
En aquest pas comencem a intuir la dificultat del procés. Hi ha preguntes difícils de encabir en un dels grups i, a més, no estan compensats, és a dir hi ha uns més grans que els altres, s’acumulen alumnes nouvinguts en un mateix grup….
Tot i això ens sembla que la feina de classificar les preguntes els ha ajudat a començar a pensar com poden resoldre-les. Escoltant les preguntes dels companys veuen coincidències i, en algun cas, de seguida troben un camí per encetar la investigació.
Compartir els dubtes i les expectatives és una bona manera d’engegar.