Per fer la programació del projecte definim els objectius d’aprenentatge, els criteris d’avaluació, els àmbits i les dimensions que treballarem.
Objectius d’aprenentatge
- Valorar l’impacte del turisme de platja per aprendre consciència mediambiental i plantejar possibles solucions.
- Esbrinar com es realitza la recollida selectiva per a analitzar els residus que s’hi troben.
- Conèixer quin és el grau de sensibilització envers a la recollida selectiva de residus.
- Conèixer materials alternatius al plàstic per tal de minimitzar l’impacte que aquest té en el medi ambient.
- Aprofundir en el moviment plasticarià per tal de conèixer els seus hàbits de consum i poder-los posar en pràctica.
- Reflexionar sobre l’origen dels plàstics presents a la sorra.
- Treballar amb rigorositat per obtenir dades utilitzables a nivell científic.
- Conèixer el protocol establert per realitzar un mostreig.
- Ser competent en l’ús d’estratègies d’interacció: adequar-se a la situació i a la intencionalitat comunicatives.
Criteris d’avaluació
- Analitzar les relacions entre el territori i l’activitat humana i prendre consciència de la sostenibilitat.
- Reflexionar sobre la sostenibilitat de l’activitat humana en el medi i extreure’n conclusions.
- Cercar informació, avaluar-la críticament i prendre decisions justificades sobre alguns casos dels efectes de l’activitat humana en el medi: contaminació, desertificació, afebliment de la capa d’ozó i producció i gestió dels residus
- Reconèixer, interpretar i avaluar progressivament la claredat expositiva, l’adequació, coherència i cohesió del contingut de les produccions orals pròpies i alienes, així com els aspectes prosòdics i els elements no verbals (gestos, moviments, mirada…).
Àmbits i Dimensions
- CS 5. Explicar les interrelacions entre els elements de l’espai geogràfic, per gestionar les activitats humanes en el territori amb criteris de sostenibilitat.
- CS11. Formar-se un criteri propi sobre problemes socials rellevants per desenvolupar un pensament crític..
- CCT 11. Adoptar mesures amb criteris científics que evitin o minimitzin els impactes mediambientals derivats de la intervenció humana.
- CAL 9 Emprar estratègies d’interacció oral d’acord amb la situació comunicativa per iniciar, mantenir i acabar el discurs.
- CPiS 4. Participar a l’aula, al centre i a l’entorn de manera reflexiva i responsable.
- CD 5. Construir nou coneixement personal mitjançant estratègies de tractament de la informació amb el suport d’aplicacions digitals
- CD 8. Realitzar activitats en grup utilitzant eines i entorns virtuals de treball col·laboratiu