Implementació. City students & town students. Escola les Aigües.

A partir del visionat del vídeo: “Country mouse and town mouse “, s’inicia el nostre projecte. 

http://vimeo.com/8689057

Generant i potenciant el diàleg entre iguals, on sorgeix una de les grans preguntes, 

  • És millor viure a la ciutat o al camp?

Parlem de diferències i similituds. Potenciem el debat generant una primera pluja d’idees i coneixements previs.

A continuació reben un sobre amb unes fotos i una adreça  a partir de la qual l’alumnat genera hipòtesis al voltant de la procedència i la identitat. Recollint totes les possibilitats arriben a l’acord d’utilitzar Google maps i Google street view per aconseguir la informació que necessiten.

Comencem a teixir la teranyina del nostre projecte. Recull d’activitats:

ACTIVITAT D’APRENENTATGE OBJECTIUS

ESPECÍFICS

DESCRIPCIÓ
1 SURPRISE, SURPRISE -Fer hipòtesi a partir d’un enigma.

-Descobrir similituds i diferències entre dos contextos.

Els alumnes reben uns sobres amb fotos d’uns nens i una adreça. Ens preguntem:

Qui són? D’on són?  Com ho podem saber?
Utilitzen Google maps i Google Street view per trobar-ho.  

2 ALL ABOUT ME
-Saber descriure’s per donar-se a conèixer.

 

Dissenyar un joc de “Who is Who”

 

Fer una foto de cos sencer.

Generar  un Qr amb la descripció personal , amb Picsart afegir-ho en una foto de mòbil

Enviar-ho a l’altre centre de primaria.

Es coneixen i es descobreixen.

3 MY SCHOOL -Localitzar i descriure els diferents espais de l’escola.
– Georeferenciar l’escola.

 

Descriuen els llocs més importants de la seva escola per a presentar-la als companys.
4 MY TOWN -Situar llocs importants del municipi.
-Georeferenciar els barris.

 

Preparen una presentació dels barris del poble.

La presenten davant dels companys.

Georeferenciar els barris.

5 TREASURE HUNT -Buscar informació de les cases modernistes de Cardedeu.

-Preparar una fitxa informativa dels edificis.

-Dissenyar una gimcana.

-Escriure  instruccions per seguir les pistes.

Preparar un gimcana per un grup d’alumnes de  la ciutat de Barcelona per tal de donar-lo a conèixer.

Ús del google Drive per compartir i enviar.

Crear un formulari Drive amb les preguntes de la gimcana. Generar codis Qr per cada edifici que es treballa.

Elaborar un fulletó amb l’explicació de cada edifici i amb les preguntes.

 

ACTIVITATS EVIDÈNCIES
1 SURPRISE, SURPRISE  

 

2 ALL ABOUT ME    
3 MY SCHOOL   

 

4 MY TOWN  

 

5 TREASURE HUNT   

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *