SESSIÓ 1:
- Partim de la pregunta (de forma còmica): d’on hem sortit?
- Conversa en gran grup per partir dels coneixements previs: què sabem?
- Elaborem un llistat: què volem saber?
Segons el que volen saber i d’acord amb els objectius a treballar, la mestra elabora blocs de continguts per temàtiques.
Es formen grups heterogenis de 5 alumnes i se’ls assigna un bloc de continguts en format pregunta per a que facin recerca i les responguin.
SESSIÓ 2 i SESSIÓ 3:
- Es distribueixen les taules en petit grup. A cada taula hi ha un grup de treball. Aquests grups seran experts en el tema.
- Se’ls presenta el bloc de preguntes que han de treballar.
- Recerca d’informació a internet i també al llibre.
- Creen un word per grup on redacten la informació recollida.
SESSIÓ 4 i 5:
- Es reagrupen els alumnes de manera que tornen a ser grups de 5 però aquesta vegada hi ha un expert de cada tema a cada grup.
- Posen en comú la informació recollida. Cada expert exposa la seva part de recerca a la resta del grup.
- Elaboren un nou document on es recull la informació que ha aportat cada expert.
- Un cop acabat, la mestra revisa els treballs, els imprimeix i se’ls hi proporciona als nens per a que tinguin el treball i puguin estudiar-se’l.
SESSIÓ 6:
- Es visualitza un vídeo (imatge i lletra) en què s’explica què són les ecografies i per a que serveixen.
- Analitzen les ecografies que cadascú ha portat amb els mateixos grups de treball: setmanes de gestació, quines parts del cos reconeixen, cada quan es fan ecografies, quin tipus d’informació ens donen…
SESSIÓ 7:
- Sortida al CAP on la llevadora ensenya els diferents espais destinats a les dones embarassades, quin acompanyament se’ls fa, quins instruments utilitzen i quina informació els proporcionen aquests.
SESSIÓ 8:
- Es duu a terme un kahoot com a activitat prèvia a la prova.
- Valoració conjunta del projecte.
SESSIÓ 9:
- Prova escrita individual. Estava formada per preguntes sobre continguts però també sobre les experiències d’aprenentatge que van viure durant el projecte.
Propostes de millora
Es proposa que els alumnes puguin reagrupar les preguntes inicials (Què volem saber?) per blocs de continguts enlloc de fer-ho la mestra, de manera que prioritzin i classifiquin les preguntes per ordre temàtica o d’importància: establint una jerarquia i un guió de treball. Si és elaborat per ells, és més significatiu.
Podríem preparar les preguntes per fer-les a la llevadora.