Implementació: l’època dels descobriments

Després de la pluja d’idees sobre el que sabien en relació a l’època dels descobriments i els invents, vam començar a treballar les diferències entre un descobriment i un invent a partir d’unes imatges. Aquí es va poder comprovar que no estava del tot clara la diferència, tot i així vam aclarir molts conceptes gràcies a les intervencions dels alumnes. Un cop va quedar més o menys clara la idea, vam introduir la segona activitat que era fer una enquesta a tres habitants del poble per alumne. En aquesta enquesta s’havia de respondre a un seguit de preguntes sobre invents i descobriments i la coneixença que en tenien els vilatans. Un cop recollides totes les dades vam extrapolar les respostes donades i vam poder extreure un seguit de conclusions com per exemple, a la pregunta de “digues un inventor/a” més del 50% va respondre Leonardo da Vinci.

La següent activitat va ser la construcció d’una sèrie d’invents a partir d’un workshop en anglès. Els alumnes tenien les instruccions de la construcció de l’invent en anglès i des d’aquesta àrea es va treballar la comprensió de com es feien, el tipus de text, quins dubtes tenien amb paraules específiques, com va anar la construcció de l’invent, si funciona…

Tot seguit vam realitzar una activitat sobre descobriments. A partir de sis descobriments discutits a l’aula, es va començar per la creació de grups per confeccionar un lapbook sobre algun d’aquests sis descobriments. Després de parlar sobre aquests descobriments d’una manera més genèrica, els grups van començar a cercar informació, tant text com imatges, sobre el descobriment que treballaven. A més a més van haver de visitar una web on hi havia diverses mostres de com es confecciona un lapbook. A partir d’aquí, les quatre sessions següents es van destinar a aquesta tasca: dues sessions per la recerca i la tria d’informació i dues sessions més per a la confecció dels lapbooks.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *