Planifiquem com documentar el PCT

Projecte Cooperatiu Transnivell (PCT) des de 2013 al Pla Marcell… A grans trets

El Projecte Cooperatiu Transnivell (PCT) és un projecte que treballa en els interessos i l’adquisició d’autonomia del nostre alumnat en la pressa de decisions. L’organització del PCT s’inicia al desembre quan els alumnes comencen a treballar en els seus projectes, en principi, només idees (viatges, cuina, esports, parkour, ciclisme, teatre, accions poètiques….). A finals de febrer i/o principis de març, els projectes es materialitzen i dediquem tota una setmana a portar-los a bon port. L’horari lectiu per matèries no es realitza durant la setmana de PCT. Hi dediquem tota la setmana a assolir els objectius que l’alumnat s’ha marcat en el seu projecte.

En voleu saber més del PCT?

Una visió clara i concisa del projecte la donen els nostres alumnes en el següent vídeo que no us podeu perdre per fer-vos una idea ben clara de quin és el nostre projecte:

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=-X2kg7y3w3M[/youtube]

Com s’agrupen els alumnes?

Les idees dels nostres alumnes són ben variades i diferents, raó per la qual, s’agrupen per interessos i no per nivells educatius (Transnivell). Només han de buscar altres alumnes que vulguin treballar amb ells en aquests projectes.Els projectes solen tenir entre 15 i 20 alumnes aproximadament, sovint de diferents cursos de l’ESO, fet que enriqueix l’aprenentatge i ajuda a l’assoliment de diverses competències.

 

… i tot comença…

Així que al desembre, al pati de l’institut es fa una “fira” on els alumnes que han tingut la idea de fer un projecte, exposen a la resta de companys/es d’institut què volem fer, quin és el projecte que volen realitzar i com tenen pensat fer-lo. Busquen més alumnes per afegir-se a la seva idea a fi que es dugui a terme la setmana del PCT (finals de febrer aproximadament). Molts ho aconseguiran ja que tots els alumnes del Pla Marcell han de participar en un PCT. El professorat de l’institut s’implica activament també en un dels projectes ideats per l’alumnat amb l’objectiu d’orientar-los i organitzar-los perquè puguin assolir les fites que s’han marcat.

Projectes PCT 2019 exposats

Els nostres objectius per aquest curs

Per aquest curs a la Xarxa de Competències Bàsiques, ens hem proposat tres objectius: un relacionat amb la tasca de l’alumnat i un altre amb l’avaluació que en fa el professorat del PCT, i un tercer relacionat amb la difusió del projectes a les xarxes socials.

  1. L’objectiu que ens hem proposat aquest curs va ser que els alumnes arribin a documentar totes les fases del projecte (evidències): recollir documents, fotografies, vídeos, produccions digitals, relats de les activitats … Tot allò que generin els projectes amb la finalitat de publicar-ho al web del centre i fer visible la feina duta a terme per l’alumnat durant aquest projecte (PCT).
  2. L’objectiu pel que fa a l’avaluació per part del professorat és consolidar l’avaluació per competències tot redactant els 3 nivells d’assoliment dels aprenentatges. Hem decidit fer la valoració (incidir de manera especial) de la redacció dels indicadors de la part digital de cada projecte presentat enguany, és a dir, el web que documenta cadascun d’ells.
  3. La difusió dels diferents projectes a les xarxes socials com Twitter o Instagram per part del professorat i l’alumnat és un altre dels objectius que l’equip impulsor s’ha marcat per aquest curs.

Com recollirem les evidències?

Els alumnes de cada projecte PCT tindran un lloc web (sites) que hauran d’anar elaborant durant tot el procés.

El següent enllaç mostra el lloc web model (sites) que els alumnes hauran de duplicar per documentar (evidències) el seu projecte.

https://sites.google.com/plamarcell.net/plantillapreprojectepct1819/inici

Les competències a avaluar

El PCT ja és un projecte competencial on es treballen moltes de les aptituds i habilitats del nostre alumnat. Hem escollit per aquest curs de la Xarxa de Competències Bàsiques modificar una de les activitats finals que es demanen els alumnes: la documentació del PCT. Així doncs l’activitat que ens proposem canviar per a millorar-la  serà el lloc web ,i per tant, s’avaluaran algunes de les competències de l’Àmbit Digital:

  •  Competència 2. Utilitzar les aplicacions d’edició de textos, presentacions multimèdia i tractament de dades numèriques per a la producció de documents digitals
  • Competència 7. Participar en entorns de comunicació interpersonal i publicacions virtuals per compartir informació
  • Competència 8. Realitzar activitats en grup tot utilitzant eines i entorns virtuals de treball col·laboratiu.
  • Competència 11. Actuar de forma crítica i responsable en l’ús de les TIC, tot considerant aspectes ètics, legals, de seguretat, de sostenibilitat i d’identitat digital.

A cadascun dels projectes, les competències digitals avaluades dependran de la documentació realitzada per part dels alumnes. El tipus de documentació del projecte depèn en gran part del tipus de material generat. No tots els projectes es documenten de la mateixa manera.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *