El desenvolupament del projecte ens ha afavorit la possibilitat de conèixer i actuar més enllà de l’aula i alhora també ens ha possibilitat la personalització de les experiències d’ensenyament-aprenentatge segons les diferents característiques del nostre alumnat. Per aquest motiu els van facilitar un formulari google per valorar les activitats i els resultats han estat molt positius.
Per portar a terme aquest projecte en la fase de la gimcana necessitem un nombre important de mestres/as per acompanyar a cadascun dels grups ja que treballem aproximadament amb uns cent alumnes. A la finalització de l’activitat demanem als integrants de l’equip com ha funcionat i possibles suggeriments de canvi que sempre han estat molt positius. Aportem un video on podeu escoltar l’opinió de l’estudiant de pràctiques de l’UAB que ha estat present en el procés.
La veu de les mestres
Després de posar en pràctica aquest projecte, hem observat de manera tangible que el fet d’incorporar l’ús dels dispositius mòbils a l’aula de manera sistemàtica, ha canviat la metodologia de l’aula i el rol del mestre; aquest, ara esdevé un col·laborador actiu.
L’alumnat de les dues escoles treballa en xarxa i està en contacte tant mitjançant la plataforma de georeferenciació com per videoconferències realitzades al llarg del curs.
És un projecte exportable, que només demana paciència, exigeix esforç i necessita entusiasme i il·lusió.