A partir del visionat del vídeo: “Country mouse and town mouse “, s’inicia el nostre projecte.
Generant i potenciant el diàleg entre iguals, on sorgeix una de les grans preguntes,
- És millor viure a la ciutat o al camp?
Parlem de diferències i similituds. Potenciem el debat generant una primera pluja d’idees i coneixements previs.
A continuació reben un sobre amb unes fotos i una adreça a partir de la qual l’alumnat genera hipòtesis al voltant de la procedència i la identitat. Recollint totes les possibilitats arriben a l’acord d’utilitzar Google maps i Google street view per aconseguir la informació que necessiten.
Comencem a teixir la teranyina del nostre projecte. Recull d’activitats:
ACTIVITAT D’APRENENTATGE | OBJECTIUS
ESPECÍFICS |
DESCRIPCIÓ | |
1 | SURPRISE, SURPRISE | -Fer hipòtesi a partir d’un enigma.
-Descobrir similituds i diferències entre dos contextos. |
Els alumnes reben uns sobres amb fotos d’uns nens i una adreça. Ens preguntem:
Qui són? D’on són? Com ho podem saber? |
2 | ALL ABOUT ME | -Saber descriure’s per donar-se a conèixer.
|
Dissenyar un joc de “Who is Who”
Fer una foto de cos sencer. Generar un Qr amb la descripció personal , amb Picsart afegir-ho en una foto de mòbil Enviar-ho a l’altre centre de primaria. Es coneixen i es descobreixen. |
3 | MY SCHOOL | -Localitzar i descriure els diferents espais de l’escola. – Georeferenciar l’escola.
|
Descriuen els llocs més importants de la seva escola per a presentar-la als companys. |
4 | MY TOWN | -Situar llocs importants del municipi. -Georeferenciar els barris.
|
Preparen una presentació dels barris del poble.
La presenten davant dels companys. Georeferenciar els barris. |
5 | TREASURE HUNT | -Buscar informació de les cases modernistes de Cardedeu.
-Preparar una fitxa informativa dels edificis. -Dissenyar una gimcana. -Escriure instruccions per seguir les pistes. |
Preparar un gimcana per un grup d’alumnes de la ciutat de Barcelona per tal de donar-lo a conèixer.
Ús del google Drive per compartir i enviar. Crear un formulari Drive amb les preguntes de la gimcana. Generar codis Qr per cada edifici que es treballa. Elaborar un fulletó amb l’explicació de cada edifici i amb les preguntes. |
ACTIVITATS | EVIDÈNCIES | ||
1 | SURPRISE, SURPRISE | ||
2 | ALL ABOUT ME | ![]() |
![]() ![]() |
3 | MY SCHOOL | ||
4 | MY TOWN | ||
5 | TREASURE HUNT |