Aquest tema es planteja en un treball per projectes i en treball cooperatiu. L’agrupació dels alumnes és heterogènia, en grups de cinc i ho ha realitzat la mestra.
La metodologia és activa, participativa i parteix dels coneixements previs i interessos de l’alumnat.
S’han utilitzat les TAC(un portàtil per cada grup) com a eina de recerca d’informació i de creació de coneixement. Abans d’iniciar la recerca es va elaborar de forma conjunta un decàleg: “com fer una bona recerca a internet” i es va deixar penjat a l’aula.
Propostes de millora
Analitzat aquest apartat creiem que l’agrupació dels alumnes hauria de ser de 3 o 4 alumnes com a màxim i que hagués estat positiu assignar-los un rol a cadascú. També, tot i elaborar el decàleg de com fer una bona recerca, hagués estat positiu proporcionar-los un llistat de possibles recursos/direccions web per guiar-los de forma més significativa la recerca d’informació. Finalment, tot i que la mestra fa de guia i resol dubtes durant tot el procés de recerca i de creació de coneixement, convindria tenir present sempre en la planificació de les sessions els 10 minuts finals per oferir-los un espai de compartir dubtes, de reflexionar sobre el treball i el procés i com a cloenda de la sessió per intentar fer-ho millor a la propera.