Com i a on s’obté la informació?
Els professors comptàvem amb un document format pdf editat per la ONG Justícia Alimentària VSF on hi havia les línies generals (dades, exemples i fonts de coneixement primàries i secundàries) per poder transmetre algunes de les idees treballades.
Tanmateix, també s’informa de les diferents granges i explotacions agrícoles i com funcionen aquestes a partir del Cicle Agrari que tenim al centre, relacionant d’aquesta manera els alumnes d’ESO amb els Cicles.
Com es relaciona la nova informació amb els coneixements previs?
La nova informació, de manera general, es relaciona a partir de la generació de debats a partir dels dubtes i experiències sorgides. Un dels punts que va donar més joc en aquest sentit va ser el descobriment per part de l’alumnat d’alguns productes de temporada que no havien sentit mai o descobrir els processos industrials que fan que hi hagi tomàquets tot l’any, entre altres.
Com s’autoregulen els alumnes?
Els alumnes s’autoregulen amb una certa facilitat pel mètode assaig-error, ja que les dades que treballàvem, en alguns casos permetien anàlisis de profunditat diverses i amb els diferents nivells d’aprenentatge presents a cada grup, la cosa quedava ben equilibrada i en les diferents exposicions orals que van realitzar, es va notar la capacitat de treball i síntesi de tots els membres del grup.
Com documenten els alumnes el propi procés de producció?…
Els alumnes documentaren el seu procés de producció amb el mateix producte final, ja que havien de fer un menú saludable amb les seves fitxes de producció, on es reflectien, en gran mesura, les dades i coneixements treballats i la seva capacitat per explicar-lo.