Com es formen els grups?
Els grups es formen a partir de la tria que han fet els alumnes dels quatre grups de segon d’ESO. Aquesta tria no estava condicionada a que el seu partenaire fos del mateix grup classe, sinó que és un espai obert a barreges.
Quines tasques dissenyem? Amb quina intenció?
Les tasques dissenyades estan enfocades a la realització d’un menú saludable, amb presència del comerç just, ètic i de proximitat amb els productes de temporada. Intentem acostar la realitat de l’alumnat, més urbana, amb el context del poble, amb una important presència agrícola i ramadera.
Com introduïm la recerca?
La recerca és introduïda a partir de les diferents dades treballades i amb generació de preguntes i debats diversos. Un exemple és: “Quan ens costa un producte i quin percentatge es queda el productor?”
Quins espais crearem per compartir el procés, els dubtes, intercanviar idees i coneixements entre els grups, revisar els objectius inicials, contrastar idees, resoldre problemes, reflexionar, prendre decisions per avançar, auto i coavaluar-se?
Els espais creats són les aules dels diferents grups (una ala del centre) on els alumnes són lliures d’anar a preguntar dubtes, generar idees noves, etc…amb els altres companys i professors. Tanmateix, tenen disponible el taller de tecnologia, amb taules més grans per fer format “taula rodona” així com els porxos del pati.
Montse Sans, Joan Pons, Gemma Pampalona, Carles Alemany i Pol Alejandro.