Metodologia: treball en equips heterogenis i paritaris (es barreja les 2 classes, els distribuiran les tutores) de 6 alumnes (2 per cada àmbit; cientificotecnològic, sociolingüístic i d’expressió, els alumnes trien a quin àmbit volen ubicar-se).
Hi ha grups d’experts: surten 2 alumnes de cada àmbit i es reuniran per desenvolupar les preguntes de cada àmbit.
Rols dins dels grups: secretari, dinamitzador, supervisor, vigilant del soroll, encarregat del material i fotògraf (els alumnes de cada grup decideixen les diferents funcions).
Funcions de cada rol (el professorat supervisa i aprova el pla de l’equip):
- Secretari: El responsable de recollir el què es fa a cada hora i cada dia en un diari.
- Dinamitzador: Anima i motiva els companys i reparteix les tasques de cada membre del grup. Sempre diu les coses positives que fan els companys (reforç positiu).
- Supervisor: valora la feina feta durant el dia i planifica la feina dia a dia.
- Vigilant del soroll: Moderador del volum del so.
- Encarregat del material: Detalla quin és el material que ha de portar cada membre del grup.
- Fotògraf i reporter: S’encarrega de fer les fotos dels diferents moments i activitats durant el projecte per fer-ne el seu registre al blog i la web del centre.
L’Organització del centre: es manté l’horari del professorat i les mateixes aules dels alumnes.
-
- Aules: Aula 1, Aula 2 i un tercer espai adicional (pati o parc de davant de l’institut).
- Aules específiques: Aula de Tecno amb dos professors/es (només per l’elaboració de la capsa, fitxes, dau).
Recursos:
-
- Previsió de recursos: Fer la compra del material per fer les capses. Paper per folrar les taules de les aules.
- Recursos de centre: Eines del taller.
- Previsió de temps: la Maria s’endurà als alumnes al riu la setmana anterior 16 i 17 de maig en hora d’EF per fer un joc de pistes 2h (orientació i trobar pistes en relació amb ciències naturals). Observació : caldrà un professor de reforç a l’activitat del riu.
Aida Marin