Observadors del mar

  1. Com s’organitza?

L’activitat Observadors de la platja està pensada per treballar en 3 fases:

  • Treball previ a l’aula per posar en context a l’alumnat.
  • Sortida a la platja per recollir les dades que seran d’ús per a la recerca científica. També es poden fer sortides puntuals.
  • Treball posterior a l’aula per contrastar resultats i extreure conclusions.

 Totes les activitats estan recollides al classroom

És important assegurar la recollida de dades de microplàstics i seguir estrictament la metodologia proposada perquè les dades tinguin la validesa científica que es requereix.

2. Com es treballa?

Grups: treball en equips heterogenis de 4 membres (es barrejen els 4 grups de 2n d’ESO, els distribuiran l’Equip docent).

Rols dins dels grups: coordinador o coordinadora i experts (els alumnes de cada grup decideixen les diferents funcions). El Coordinador o  la coordinadora és la responsable de publicar al classroom les tasques realitzades i omplir el diari de seguiment.

L’Organització del centre: es manté l’horari del professorat i les mateixes aules dels alumnes. Aules específiques: Laboratori. Amb la professora i l’horari corresponent a la matèria de Física i química).

3. Recursos

Laboratori Platja Projecte final (poster)

Safates grans

Paper secant

Tamís de 5mm o un regle

Pinzells mitjans

Balança de precisió 0,1g

Pots per guardar les mostres

Sedassos de diferents llums de malla

Cinta mètrica

Espàtules o pales per recollir la sorra.

Marques pels quadrants

Bosses de plàstic de tancament zip o de fruita

Retoladors indelebles

Càmera de fotos o smartphone

Rotllo paper blanc

Retoladors gruixuts de colors

Paper pinotxo colors (més de blau)

Paper celofan colors (més de blau)

Cartolines de colors

Cola blanca

Celo

Tisores

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *