Observadors del mar

Per fer la programació del projecte definim els objectius d’aprenentatge, els criteris d’avaluació, els àmbits i les dimensions que treballarem.

Objectius d’aprenentatge

  • Valorar l’impacte del turisme de platja per aprendre consciència mediambiental i plantejar possibles solucions.
  • Esbrinar com es realitza la recollida selectiva per a analitzar els residus que s’hi troben.
  • Conèixer quin és el grau de sensibilització envers a la recollida selectiva de residus.
  • Conèixer materials alternatius al plàstic per tal de minimitzar l’impacte que aquest té en el medi ambient.
  • Aprofundir en el moviment plasticarià per tal de conèixer els seus hàbits de consum i poder-los posar en pràctica.
  • Reflexionar sobre l’origen dels plàstics presents a la sorra.
  • Treballar amb rigorositat per obtenir dades utilitzables a nivell científic.
  • Conèixer el protocol establert per realitzar un mostreig.
  • Ser competent en l’ús d’estratègies d’interacció: adequar-se a la situació i a la intencionalitat comunicatives.

Criteris d’avaluació

  • Analitzar les relacions entre el territori i l’activitat humana i prendre consciència de la sostenibilitat.
  • Reflexionar sobre la sostenibilitat de l’activitat humana en el medi i extreure’n conclusions.
  • Cercar informació, avaluar-la críticament i prendre decisions justificades sobre alguns casos dels efectes de l’activitat humana en el medi: contaminació, desertificació, afebliment de la capa d’ozó i producció i gestió dels residus
  • Reconèixer, interpretar i avaluar progressivament la claredat expositiva, l’adequació, coherència i cohesió del contingut de les produccions orals pròpies i alienes, així com els aspectes prosòdics i els elements no verbals (gestos, moviments, mirada…).


Àmbits i Dimensions

  • CS 5.  Explicar les interrelacions entre els elements de l’espai geogràfic, per gestionar les activitats humanes en el territori amb criteris de sostenibilitat.
  • CS11. Formar-se un criteri propi sobre problemes socials rellevants per desenvolupar un pensament crític..
  • CCT 11. Adoptar mesures amb criteris científics que evitin o minimitzin els impactes mediambientals derivats de la intervenció humana.
  • CAL 9 Emprar estratègies d’interacció oral d’acord amb la situació comunicativa per iniciar, mantenir i acabar el discurs.
  • CPiS 4. Participar a l’aula, al centre i a l’entorn de manera reflexiva i responsable.
  • CD 5.  Construir nou coneixement personal mitjançant estratègies de tractament de la informació amb el suport d’aplicacions digitals
  • CD 8. Realitzar activitats en grup utilitzant eines i entorns virtuals de treball col·laboratiu

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *