Les tasques que es desenvolupen dins del projecte es plantegen, principalment, en grup-taula. Es procura fer grups on es puguin desenvolupar correctament els rols de treball cooperatiu establerts (portaveu, controladora del temps, controladora del soroll i coordinadora) Les feines es dissenyen a partir de les preguntes que sorgeixen del repte principal:
1.Perquè un submarí pot navegar per sota de l’aigua?
- Una vegada tinguem fet el submarí, provar si pot navegar sota l’aigua. Ho farem a l’estany de les tortugues. Fem una carta per demanar permís als de 2n.
- Podem portar una piscina inflable per a fer-ho. Demanarem permís a la Mari al despatx i prepararem una exposició oral per explicar-li.
2. Parts del submarí i del vaixell. Com és que els submarins i els vaixells poden flotar? Perquè els vaixells no es poden submergir?
- Podem consultar a les famílies, internet, llibres de coneixements/consulta.
- Fer un ppp per explicar-ho als de 2n. Les delegades aniran a preguntar a la classe de 2n quan els hi va bé fer-ho.
- Fer 5 grups de treball que investiguin coses diferents i s’exposi el treball final com a grup d’experts.
3. Com és que els submarins i els vaixells estar fets de ferro i floten?
- Experiment a l’aula de ciències amb un tros de ferro i veure com fer que floti.
4. Com es fa l’oxigen? Hi ha màquines per fer-lo?
- Podem anar a l’ambulatori a preguntar d’on treuen l’oxígen.
5. Podríem fer una màquina que fes diners?
- Escriure una carta en castellà al govern d’Espanya per saber si ho podem fer.
Amb el treball dins de cada pregunta, van sorgint derivacions no previstes segons els interessos de l’alumnat i segons si es veu la necessitat d’ampliar o abraçar un altre àmbit no explicitat inicialment. Els espais que es creen per a treballar són les taules de classe, la cartellera del projecte (on anem anotant l’evolució del projecte, l’aula de ciències i l’aula d’informàtica) Cada sessió, si s’escau, es va fent valoració de com està anant el projecte, en quin punt ens trobem, quines qüestions noves han sorgit, què ja hem contestat / solucionat… Al final de cada activitat, tindrem l’espai per a parlar de com hem gestionat el treball d’equip, els recursos utilitzats i si hem arribat on preteníem.