El projecte proposa activitats ben diferents: de creació, investigació, exposició… Per a cadascuna es planteja un o altre tipus d’agrupament. Treballen en grup classe per exemple durant les converses, en pintar la columna, en el visionat d’imatges i vídeos, o quan visiten l’exposició. També hi ha propostes individuals, com quan han de pensar i fer el disseny d’una casa o monument, o modelar amb fang. Alguns reptes s’han pensat per resoldre en equips base de treball cooperatiu (per taules): una lectura compartida per relacionar obres arquitectòniques amb el seu nom, un qüestionari sobre la biografia de Gaudí per respondre entre tots fent la parada de tres minuts, etc.
Per tal de fer el projecte i crear obres com Gaudí ens vam plantejar diferents preguntes que calia anar investigant: Com es diu la feina de dissenyar cases? Quines cases va fer construir Gaudí? On són? Què és el trencadís? I els vitralls?
Aquestes preguntes sorgeixen de les converses amb el grup classe, de llegir peus de fotos o mirar fragments de vídeos.