A l’escola Sant Jordi, el grup de 4t ha desenvolupat el projecte: ‘El submarí en aigües màgiques‘ únicament dins les hores de tutoria, sense la intervenció d’especialistes ni suports. És el primer any que desenvolupament l’ensenyament per projectes a l’escola. Les expectatives del projecte “El submarí en aigües màgiques” són grans i sempre amb la mirada posada en aprendre més i millor sobre la metodologia del treball per projectes.
EL REPTE que es va pantejar en aquest projecte és Fer un submarí a escala. Es parteix d’una notícia en castellà d’un diari digital, que porta la mestra a classe, on es parla sobre l’aparició d’un submarí desaparegut fa més d’un any a l’Argentina. Utilitzem l’estratègia ILEC de FER HIPÒTESIS. Ràpidament, l’alumnat s’hi interessa i es fan especulacions de com pot haver passat i es veu un clar interès en el tema. En la primera sessió, a banda de llegir la notícia, es fa una mica de CONNEXIÓ amb tot allò que ja coneixen els infants sobre submarins. Es parla també d’altres màquines i de la seva complexitat. Es demana als infants que, per la propera sessió, portin materials de casa relacionats amb el que se’ls acudeixi sobre la conversa que s’acaba de tenir a classe. En la següent sessió, s’exposa i s’explica tot allò que han portat de casa i es parla, més àmpliament, sobre el tema. Es fa un brainstorming de tot allò que sabem i ho anotem a la PDI. Ho fem amb la tècnica 1,2,4 de treball cooperatiu. En la següent sessió, la mestra porta un full per cada alumne on hi detalla el títol del projecte, el què aprendrem (els criteris d’avaluació) i on s’hi inclou la graella d’autoavaluació del dossier del projecte.