Vam dividir en tres grups el taller d’experiments. En cada grup hi havia una mestra i els alumnes anaven rotant amb la supervisió d’una altra persona, per portar un ordre de participació, tant a nivell oral com manipulatiu.
En el primer espai es treballaven les temperatures de l’aigua (freda, tèbia i calenta) i la textura de la sorra seca i mullada.
En el segon espai i hi havien dos recipients plens d’aigua i amb molts elements que escollien lliurement (petxines, pedres, suros, botons, pinces de roba, bales, monedes, pilotes de diferents materials, etc.). Havien de pensar si surarien o no i després comprovaven si havien encertat o no.
I en el tercer espai es va treballar la coloració i el gust utilitzant sal, sucre, oli, vinagre i colacao. Comprovaven com quedava la barreja i si els hi agradava el sabor i escollien el què més i el que menys havia estat del seu gust. També hi havia dos gots amb aigua, un amb sabó i l’altre sense, i amb una canyeta havien de bufar. En un got sortien moltes bombolles que es quedaven agrupades i a l’altre poques, desapareixien ben ràpid.
Com a cloenda de l’activitat, en gran grup, vam anar verbalitzant individualment la seva pròpia experiència.