En el projecte dels alumnes 3r d’ESO cal que els nois i noies es plantegin com serà el món d’aquí a 100 anys.
En primer lloc i per tal de formar-los una mica o si més no de donar-los una mica de context o exemples, s’ha aplicat una dinàmica que hem après a Xarxa de Competències. Cada component del grup ha de triar un rol dins de l’expedició: artista, sociòleg, tècnic o científic. Durant dues hores tots els alumnes amb el mateix rol es reuniran a una aula i rebran una formació que consisteix a visualitzar un vídeo sobre com pot ser el futur i debatre a partir d’un qüestionari que un professor ha preparat. Quan acabin tots els grups es tornaran a reunir i caldrà que comparteixin aquells conceptes i reflexions que han trobat més interessants tot buscant punts de contacte entre les diferents especialitats. Per sintetitzar aquesta informació se’ls demanar d’elaborar un mapa conceptual.
En segon lloc, cal destacar que les directrius d’allò que han de fer els grups s’anirà dosificant al llarg de la setmana. És a dir, sabran quin és l’objectiu del projecte, però per tal que treballin i concentrin l’atenció en algunes activitats concretes durant els dos primers dies. A partir del tercer dia, un cop hagin plantejat quines preguntes sobre el futur els inquieten més, hauran de treballar de manera autònoma per contestar aquestes qüestions que ells van plantejar prèviament.