Producte final: per a què investiguem, com ho compartim i amb qui?

A l’hora d’escollir el producte final, són els propis alumnes, amb l’ajuda de les seves i els seus mestres, els que decideixen què volen fer, quin producte final realitzaran. 

Infantil:

Els alumnes, amb l’ajuda de la mestra, van construint un mapa mental de tot allò que han après del projecte. A partir de les preguntes que van sorgir, els alumnes expliquen què han aprés i això s’inclou al mapa mental.

Inicial:

Els alumnes fan una pluja d’idees per determinar el producte final (que va més enllà del dossier, on es recopilen totes les tasques fetes al llarg del trimestre). Amb uns dies de reflexió, on es busquen exemples de les possibles opcions, es fa una votació per decidir quin serà el producte final. Cada grup classe escull un propòsit (que pot o no coincidir amb l’altre grup classe). Han sorgit idees com: un mural, un vídeo, uns Grups Interactius amb els nens i nenes del cicle.

Mitjà:

Cada classe tria un pròposit, que ha de ser diferent cada trimestre. Es comenten diferents propostes i es decideix per votació. Aquest any han decidit fer un cub amb informació, havien de triar un astre i en cada cara posaven diferent informació: dibuix, d’on prové el nom, el diàmetre, descripció, curiositats… L’altre classe ha triat fer un lapbook.

Superior:

L’alumne tria el propòsit final. Es fa un votació a partir de les idees aportades pels alumnes. Aquest trimestre s’ha escollit realitzar un lapbook i un dossier de treball en grup.

Al dossier de treball hi consta la informació que han buscat. Part del producte final és l’exposició oral realitzada en grup. Tot això, s’ho enduen a casa juntament amb un àlbum amb totes les feines relacionades amb el projectes.

Una bona representació dels propòsits els compartim amb la resta de l’escola, exposant-los, i amb les famílies.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *