Els grups estan formats per 4-5 alumnes heterogenis i permanents. En la mesura del possible, s’intenta que el grup estigui format per un alumne que cooperi ( que sigui capaç d’ajudar), un altre que pugui presentar certes dificultats (necessita ajuda) i dos amb un ritme d’aprenetatge adequat a l’edat. Per tal que el treball en equip sigui cooperatiu, cadascun dels membres tenien un rol o càrrec:
COORDINADOR: -Responsable que tots els membres del grup facin les seves funcions i que el treball es desenvolupi de forma correcta. – Sap quina feina ha de fer cada membre de l’equip. – Demana ajuda al docent en cas de necessitat.
– Fa respectar el torn de paraula. – Fomenta la participació.
PORTAVEU: Parla en nom del grup. comunica en veu alta els resultats del treball.
CONTROLADOR DEL TEMPS: informa i organitza el temps de treball
CONTROLADOR DEL SOROLL: s’encarrega que el grup parli en un to adequat.
TASQUES
– LLegeix i explica la tasca o les instruccions que s’han de fer o seguir. – Consensuar el que s’ha de fer, dona idees del que s’ha de fer i com ho faria. – Realització i cerca de la solució. – Finalitzar les dades finals que s’han buscar, i donar una solució grupal. Redactar activitats
○ Presentació a l’alumnat de l’eix transversal de l’escola per al curs escolar.
○ Realització de propostes per part de l’alumnat i les tutores, contextualitzant els continguts de l’àrea de medi social i diferents festes de l’escola, amb els interessos de l’alumnat per a la realització del projecte, principalment el carnaval (disfressa).
○ Decisió del títol del projecte: Les dones a l’edat antiga: egípcies.
○ Lectures col·lectives respecte a l’eix per conèixer més les civilitzacions.
○ Relacionar activitats anuals característiques del nivell amb el projecte: decoració de la porta, noms dels penjadors, parets del passadís, desig de nadal, detall de la marató, detall de Nadal…)