El projecte que ha realitzat el grup de cinquè A sobre “Què passa amb les escombraries?” ha estat un projecte nascut de la preocupació que tenen aquests nens i nenes sobre la brutícia al mar, a partir d’un projecte anterior sobre el fons marí.
En primer lloc, els nenes i nenes van decidir quin era el repte que es proposaven com a grup en relació a aquest nou projecte.
Cada un dels grups tenia un camí diferent per arribar al repte que s’havia fixat.
Després de buscar la informació, comprendre-la i seleccionar la que interessava, els diferents grups van decidir exposar-la oralment.
Cada grup tenia el seu propi camí per arribar al repte fixat: entrevistes a diferents col.lectius, gravacions, llibres, internet, trucades, cartes… Alguns van voler exposar la informació en forma de power point i d’altres confeccionant material.
Per avaluar el projecte, el grup sencer va acordar realitzar un disseny de rúbrica mitjançant el qual s’avaluaven tant individualment com de forma col.lectiva.
Això ho han fet en dos moments al llarg de l’elaboració del projecte per assegurar que les conductes i/o aspectes avaluables puguin redirigir-se en cas que s’hagin de millorar a partir de la conscienciació i reflexió personal.
Adjuntem el full de rúbrica.
L’exposició oral també s’ha avaluat per part de la mestra i ha resultat molt engrescadora veient els procesos i actuacions dels alumnes.
Finalment els nens i nenes van proposar fer un exercici pràctic que consisteix en l’elaboració d’un material per a comprovar que la separació de la brossa es realitza de manera correcta.
Aquest exercici el vam fer entre tots i totes.
Es tracta d’un exercici d’autoavaluació.
A la foto següent es veuen separant els residus segons el contenidor on ha d’anar.
El projecte ha estat molt motivador i creiem que han après molt a organitzar-se ja que ho han fet de manera autònoma i seguint interessos cosa que els ha fet sentir que feien una tasca important cadascú amb un rol dins del seu àmbit de treball.
La valoració que de l’alumnat ha estat molt bona. Verbalitzen el fet que els agrada treballar controlant i experimentant els diferents procesos d’aprenentatge.