A 6è A i a 6è B ens preguntem: Què fem amb les deixalles?

Què fem amb les deixalles? Aquesta és la pregunta que l’equip impulsor de l’escola Ítaca s’ha plantejat per treballar en els diversos cicles, de forma transversal. A partir d’aquest enunciat general, es va proposar a l’alumnat de 6è que es formulés algunes qüestions sobre el tema. Adjuntem alguns exemples:

  • Quantes deixalles produeix una persona en un dia, un mes, un any?
  • Quines eren les deixalles més nombroses?
  • Quins països eren els més contaminats?
  • A què afectaven les deixalles?

 A continuació exposem els passos que es van anar seguint:

  • Classificació i esporgada de preguntes per tal de deixar les més pertinents. Es van adonar que hi havia preguntes de 3 tipus:
  1. Preguntes que es podien investigar a través de l’estadística matemàtica en les quals podien aplicar gràfiques que havien après a la classe de medi natural.
  2. Preguntes tipus propostes per reciclar i veure quins beneficis es poden treure de les deixalles.
  3. Preguntes sobre els perjudicis de les deixalles. Com afecten al medi ambient.

  • Es van distribuir les preguntes de manera que cada grup tenia tres preguntes i aquestes mateixes preguntes les tenia també algun dels altres grups.
  • Un cop investigada la pregunta posaven en comú la informació trobada amb l’altre grup que la tenia.
  • I així amb totes les preguntes per contrastar les informacions.
  • Després de debatre, fusionaven la informació d’ambdós grups i en treien conclusions.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *