Pensant en futur

Com explicàvem al primer article, enguany ha estat el primer curs en què hem decidit endinsar-nos en el repte de treballar per projectes i hem format un equip impulsor integrat per vint professors de diferents especialitats.

Encara que es tracta d’un nombre bastant elevat de participació, ens hem trobat amb alguna dificultat a l’hora de distribuir-nos per planificar els nostres projectes. Casualment no hi ha coincidències de grups entre els components de l’equip, és a dir, que, com a molt, són dos els professors que comparteixen un mateix grup. Això ha condicionat molt la nostra possibilitat d’implementar projectes durant aquest curs escolar. Vam estar pegant-li moltes voltes intentant trobar la manera d’implicar més de dues disciplines en, al menys, un projecte, però no va ser possible i, finalment, vam decidir començar a planificar projectes pensant en el curs vinent.

Aleshores vam organitzar-nos atenent al nivell en què teníem més grups i intentant evitar que coincidiren dos professors d’una mateixa matèria en un mateix grup. D’aquesta manera ens van sortir sis grups; dos de primer de l’ESO, dos de segon, un de tercer i un de quart.

Els diferents components de cada grup van començar comparant les seues programacions per trobar aquells continguts que, d’alguna manera, pugueren estar tractats des de diferents àmbits i integrar-los en un mateix projecte.

Entre ells potser podríem destacar-ne dos; “Escapa’t”, que consisteix a una mena de scape room, i “A l’abordatge”, un projecte bastant artístic ja que en ell s’integren continguts de les àrees de Visual i plàstica, Música, Tecnologia i Llengua i literatura castellana.

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *