Dins del projecte hem planificat una sortida al mercat de Can Vidalet.
SOCIABILITZACIÓ AL MERCAT DEL BARRI
Un dels objectius de las sortida era conèixer el mercat del barri com una opció de compra de productes saludables, de qualitat i de proximitat.
Per això, un aspecte a destacar durant la sortida al mercat va ser la interacció dels alumnes amb diferents persones del barri. Prèviament, a més a més de la llista de la compra per preparar esmorzar saludable, els grups de treball van elaborar diverses enquestes, tant per als botiguers/es com per als consumidors. Calia extreure informació sobre els principals col·lectius que habitualment compren al mercat (com ara l’edat, el gènere), sobre la procedència i qualitat dels productes, així com recollir informació sobre l’evolució del mercat al llarg dels anys. Aquesta activitat va permetre treballar les habilitats socials dels nois i noies, destacant la interacció amb la gent gran del barri.
UN ESMORZAR COM CAL
Un altre objectiu de la sortida era administrar un pressupost tancat per a elaborar un esmorzar saludable que compartirien amb la resta de companys i companyes.
1’5€/alumne. Això és del que disposaven els nostres alumnes per elaborar l’esmorzar equilibrat amb productes de temporada i de proximitat. Així que, per grups van anar al mercat a comprar-hi els ingredients administrant-se ells mateixos els diners que tenien i l’endemà a l’aula van fer-se l’esmorzar. La majoria van sortir força saludables i equilibrats, tot i que alguns van ser repetitius en el tipus d’aliment (massa làctics i poca fruita), o incloïen alguns productes poc adequats (brioxeria industrial…). Van comprovar que esmorzar bé es fàcil i barat i fins i tot divertit (la sortida al mercat va ser força engrescadora).
Esperem haver creat un hàbit!!
Aquesta activitat treballa la Competència de la cultura i els valors:
- Dimensió personal: Actuar amb autonomia en la presa de decisions i ser responsable dels propis actes
- Dimensió interpersonal: Mostrar actituds de respecte actiu envers les altres persones, cultures, opcions i creences
- Dimensió sociocultural: Comprendre i valorar el nostre món a partir de les arrels culturals que l’han configurat.
Aquests són alguns dels vídeos i moments captats en el mercat: