Implementació del projecte Revolució

.Les Tasques que han  de realitzar els alumnes per matèries  

Una de les  virtualitats d’ aquest projecte, consisteix en la possibilitat de creuar les programacions de 6 matèries i poder compartir la programació i continguts en un sol projecte.

Seguidament, es detalla els aspectes que desenvolupa cada matèria durant el projecte .

1. ÀMBIT C. SOCIALS

Durant 3 sessions, es treballa a classe els continguts teòrics de la Unitat relacionada amb les Revolucions burgeses i de manera més precisa, la Revolució Francesa.

Disposen de dos materials de consulta complementaris com es un power point que tenen en el drive creat de la matèria i  realitzat pel departament i el llibre digital de Vicens Vives que parla d’ aquest apartat.

  1. Realització de la seqüència de la seqüència completa de la Revolució Francesa.  Haureu de crear un document en format Word o power point o qualsevol que considereu

oportú on es pugui veure el relat complert, des de l’ inici de la Revolució Francesa fins la mort de Napoleó Bonaparte.

Aquest document haurà de contenir la informació suficient i imatges que documentin el moment històric que expliqueu. Disposareu en el Drive de C. Socials, d’ informació suficient sobre el tema que podeu aprofitar com a material de consulta així com el llibre digital de C. Socials.

  1. Microrelat. Has de triar un microrelat sobre el període que esteu treballant i seguir les pautes de la fitxa d’ activitat per preparar la representació teatral.
  • AMBIT DE QUIMICA

Iniciació a la Química. Explicació de com es feien els primers productes que s’ utilitzaven per la higiene personal .

Característiques dels productes que es feien servir.

La higiene personal. Importància i costums del període.

3.ÀMBIT E. VISUAL I PLÀSTICA

S’ ha  de preparar tots els escenaris dels diferents microrelats que s’ escenificaran el dia de la representació.

Cada grup, s’ encarregarà de fer una selecció de materials audiovisuals per fer la representació.

La segona tasca a realitzar, estarà centrada en la confecció de objectes i materials associats amb la representació, que serveixin per crear un ambient de l’ època.

Els objectes i materials que s’ han realitzat per ser compartits són :

a)perruques

b)escarapel·les.

c)armes

  1. d) Gorres varis models.

e)Canó

f)Carro

g)Carruatge

  1. h) gorres frigis.
  2. i) cartelleres.

4. Àmbit Musical

El grup de Quart que fa Música, prepara la cançó himne de França “ La Marsellesa “  que serà cantada i instrumentalitzada amb flauta per l’ alumnat que fa el Crèdit Variable de Música.

Aquesta composició serà la que fa el tancament de la representació.

5.Àmbit lingüístic : Francès

Es treballa el vocabulari i alguns aspectes relacionats amb l’ himne de la Revolució Francesa. Comprensió i comentari del significat, vocalització i entonació de l’ himne.

6.ÀMBIT E.FÍSICA

S’ han realitzat la preparació dels micro-relats, especialment la part de posada en escena treballant per grups.

7.ASSESSORAMENT EXTERN

S’ ha tingut 3 sessions d’ assessorament en la posada en escena dels micro-relats per una estudiant del institut del Teatre

Pel que fa al professorat, les reunions setmanals han servit per coordinar el com ho farem i quines tasques es responsabilitza cada profess@r durant el temps que dura el projecte.

Al final del procés, es fa una revisió dels diferents moments que ha tingut el projecte , fortaleses i  aspectes a revisar per tal que el proper curs tinguem elements de millora en la seva execució.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *